Europastry amplia la seva aposta per la innovació amb un nou centre d'R+D CEREAL (Center for Research Europastry Advanced Lab) situat a Barberà del Vallès. Amb aquest nou laboratori, el fabricant de fleca congelada suma sis centres d'R+D, cinc a Europa i un als Estats Units i el segon a Barcelona, després d'obrir el 2016 un centre en Sant Joan Despí, que es va convertir en el primer d'aquest tipus al sector a tot el món.
La companyia ha invertit 6,5 milions d'euros en el nou centre de Barberà, que compta amb una superfície total de 2.500 metres quadrats i quatre línies de producció. En l'espai treballen 90 persones entre personal d'R+D, enginyeria i forners. Entre aquests professionals hi ha Marta San José Gispert, que va ser subcampiona del mundial du pa el 2021. "La nostra posició de lideratge es basa a ser l'empresa més innovadora de la indústria en un mercat que evoluciona contínuament en el qual sorgeixen noves tendències i demandes i nosaltres estem preparats per donar-los resposta", explica Miguel Fernández, director d'R+D de Brioixeria d'Europastry.
En els seus centres, l'empresa desenvolupa productes personalitzats a mida dels clients, però també es creen nous productes adaptats a les noves tendències en l'àmbit global, que són llançades a petita escala al mercat i, posteriorment, extrapolar la seva producció a altres plantes de més capacitat.
Inversió en R+D i tecnologia
Europastry va invertir al llarg de l'any passat 107 milions d'euros en R+D i tecnologia, es van llançar més de 480 nous productes i es van desenvolupar més de 1.500 projectes d'R+D en els seus centres. Dins del model d'innovació oberta, la companyia explora diferents maneres de col·laborar amb emprenedors per dissenyar i escalar el futur de la indústria fornera. Amb aquest objectiu va néixer en 2019 Baking the Future, el programa per a start-ups d'Europastry en el qual emprenedors de tot el món presenten les seves solucions per donar resposta als reptes del sector. Des del seu llançament han accelerat vuit empreses emergents que desenvolupen en els centres CEREAL d'Europastry solucions que produeixen menjada a partir de grans reciclats, creen blat sense gluten o introdueixen la tecnologia blockchain al sector, entre altres projectes.
Europastry va créixer un 20% el 2023
El negoci va registrar unes vendes de 1.350 milions d'euros el 2023, amb un creixement anual del 20%, i va assolir un resultat operatiu (ebitda) de 205 milions d'euros. Mentrestant, l'empresa de la família Gallés va reprendre els seus plans de sortir a Borsa, probablement abans de l'estiu, que segons fonts financeres estaria valorada en 2.500 milions d'euros, aproximadament. A l'últim exercici, la companyia també va consolidar el seu creixement una inversió de 64 milions d'euros destinada, bàsicament a augmentar la seva capacitat i flexibilitat a la producció i accelerar el llançament de nous productes de brioixeria dolça al mercat, a Espanya, els Països Baixos i els Estats Units. En concret, la firma de la família Gallés ampliarà les plantes d'Azuqueca de Henares, a Madrid; Oldenzaal als Països Baixos; i Laurens, als Estats Units.