EV Motors, la matriu d'Ebro, s'ha estrenat aquest dilluns en el BME Growth, el mercat dirigit a pimes en expansió, amb una pujada pròxima al 23%, la qual cosa ha elevat la seva capitalització borsària a gairebé 404 milions d'euros. L'empresa automobilística ha tancat la seva primera sessió borsària amb una alça del 22,8%, que ha situat el preu de les accions en 8,45 euros. La companyia, que té per objectiu revitalitzar l'antiga planta de Nissan a la Zona Franca, havia fixat un valor inicial de 6,88 euros per acció i una valoració de 328,8 milions d'euros.

El president d'EV Motors, Rafael Ruiz, i el conseller delegat d'Ebro, Pedro Calef, han protagonitzat el tradicional toc de campana per marcar l'inici de la cotització al Palau de la Borsa de Madrid. "La nostra voluntat és obrir aquest projecte a tots els que es vulguin sumar a la reindustrialització i al desenvolupament tecnològic del nostre país de la mà d'una marca nacional d'automoció que treballa per la mobilitat sostenible", ha dit Ruiz.

Reindustrialització de la planta de Nissan

L'empresa ha protagonitzat l'operació més gran de finançament prèvia a la incorporació d'una empresa al BME, en la qual va recaptar 40 milions d'euros. "La nostra voluntat és obrir aquest projecte a tots els que es vulguin sumar a la reindustrialització i al desenvolupament tecnològic al nostre país, de la mà d'una marca nacional d'automoció que treballa cap a la mobilitat sostenible", assegura el president d'EV Motors, Rafael Ruiz.

La sortida a borsa permetrà impulsar el pla estratègic de la companyia, que va firmar el passat 11 d'octubre l'escriptura de l'acord amb la xinesa Chery. De fet, està previst que la producció dels dos primers models, l'Ebro S700 i S800, comenci a finals de l'any 2024, mentre que l'Omoda 5 haurà d'esperar al 2025. La sortida al mercat de valors de l'empresa arriba un mes abans de l'inici previst de la producció.

EV Motors va anunciar l'aliança amb el fabricant xinès Chery per fabricar vehicles de la marca Ebro i del grup Chery a l'antiga fàbrica de Nissan de la Zona Franca de Barcelona el 19 d'abril. Prèviament, els impulsors del projecte ja havien guanyat la propietat dels actius de Nissan, després d'anys de negociacions per reindustrialitzar la planta.

Ampliació de capital de 75 milions

A banda, la matriu d'Ebro prepara una ampliació de capital d'uns 75 milions d'euros en els pròxims mesos, segons ha avançat Calef. "Això reforça el capital de la companyia per afrontar els projectes que tenim pensat fer", ha afegit el conseller delegat d'Ebro. Aquesta operació arribaria després d'haver tancat una ampliació de capital de 40 milions d'euros prèvia a la seva sortida a borsa. El capital flotant (free float) de l'empresa automobilística està ara “entorn del 25%”, ha explicat el conseller delegat d'Ebro. Calef ha assenyalat que la companyia planeja invertir més de 300 milions d'euros en els pròxims cinc anys per a adaptar les diferents línies de la seva planta, situada en l'antiga fàbrica de Nissan de la Zona Franca de Barcelona, ara denominada Ebro Factory.