Reorganització accionarial. EV Motors, matriu de la marca d'automòbils Ebro, ha completat la presa de control de la societat que gestiona el hub industrial i l'antiga fàbrica de Nissan a la Zona Franca de Barcelona. Ha informat que ha comprat la participació de QEV Technologies (43%) per 3 milions d'euros, fet que suposa un descompte del 75% respecte dels 12 milions d'euros pels quals, en un principi, s'anava a tancar aquesta operació.

Després d'aquesta operació, el 60% del Hub Tech Factory està en mans de l'espanyola Ebro, mentre que l'altre 40% està controlat per la xinesa Chery, i el mateix passa en la societat Ebro SUV. Els socis fundadors d'EV Motors són Rafael Ruiz, president de la companyia; Pedro Calef, conseller delegat, i Daniel Asensio. En l'actualitat, QEV està en preconcurs i ha presentat un ERO per a un terç de la seva plantilla.

Segons un comunicat tramès al BMW Growth, EV Motors va establir a començaments de novembre un nou acord pel qual es va substituir el pagament de 12 milions d'euros per un "preu anticipat màxim" de tres milions, dels quals 1,5 milions van ser fixos i uns altres 1,5 milions van quedar subjectes al "compliment d'objectius per part de QEV".

Així mateix, EV Motors ha concertat la compra de gairebé el 40% del Hub Tech Factory, el hub industrial del grup automobilístic, en el qual és present la xinesa Chery després d'haver subscrit una ampliació de capital de 16 milions d'euros. D'aquesta manera, EV Motors controlarà el 60% del hub mentre que el 40% restant estarà en mans de l'empresa xinesa.

Inici de la producció

És previst que ben aviat Ebre iniciï la producció de vehicles en aquesta planta amb el model Ebre SUV S700 al qual, posteriorment, s'afegirà el S800, que comptaran, cada un, amb dues versions, una de gasolina i una altra híbrida endollable, segons va precisar la companyia.

Així mateix, durant la primera part de l'any, el grup automobilístic començarà a produir el model S400 i, a finals de 2025, planeja tenir llesta una versió d'aquest de "mida reduïda" i també s'espera que Chery hagi començat a acoblar a la fàbrica l'Omoda 5 EV.

EV Motors estima d'ara endavant un creixement molt significatiu en les vendes totals, que evolucionarien dels 36 milions d'euros esperats a tancament de 2024 -depenent de l'inici de la producció de vehicles- fins als més de 1.918 milions d'euros esperats per a 2029, quan estima registrar un resultat positiu de 250 milions d'euros.

Aquestes previsions se sustenten de manera essencial en la producció i venda de vehicles, amb una expectativa de producció i venda al voltant de 1.400 vehicles a l'exercici 2024, per superar les 30.000 unitats venudes ja el 2025. En els anys següents es preveu un creixement accelerat que permeti superar les 130.000 unitats venudes el 2029.