EV Motors, la matriu d'Ebre, va registrar unes pèrdues de 10,78 milions entre gener i juny, un 115% més que l'any anterior, quan va perdre 5 milions, en espera de començar a fabricar vehicles de la marca Ebre en l'antiga planta de Nissan de la Zona Franca de Barcelona. EV Motors, que va debutar en el BME Growth, el mercat dirigit a pimes en expansió, el passat 14 d'octubre, ha donat a conèixer aquest dijous els seus resultats de gener a juny.

La companyia subratlla que els seus ingressos van sumar 11,48 milions, un 37% més, perquè només inclouen ara per ara els associats serveis d'enginyeria. EV Motors precisa que l'única activitat vinculada a l'automoció que s'ha desenvolupat fins ara és la facturació a Nissan per la fabricació d'algunes peces en la planta de Montcada, i recorda que està pendent de l'arrencada de la producció dels primers models d'Ebre, el S700 i el S800.

Ebre S700
Ebre S700



Al principi, la producció hauria d'engegar el 18 de novembre, segons van explicar els sindicats de la planta de Zona Franca al setembre, però EV Motors encara no ha donat una data concreta, i s'ha limitat a apuntar el mes de novembre com a possible inici de la producció. En la comunicació a la borsa, EV Motors assegura que "el 2024 el Grup Ebre ha continuat la seva inversió en la recuperació de l'activitat industrial a les instal·lacions de Zona Franca amb la compra dels actius industrials de Nissan per un total de 70 milions d'euros".

Zona Franca i Montcada

I afegeix que "està previst que les primeres unitats dels models Ebre S700 i Ebre S800 siguin produïdes a finals de 2024". "La data precisa de l'inici de la producció de S700 i S800 i de la seva comercialització a la xarxa de concessionaris, serà determinant per al grau de compliment de les previsions d'ingressos el 2024", assegura la companyia. EV Motors ressalta que Ebre compta actualment amb 728 empleats, 440 d'ells en Zona Franca i uns altres 288 en la planta de Montcada i Reixac (Barcelona).

Els comptes d'EV Motors posen de manifest que el principal concepte de despesa en el primer semestre de l'any correspon a personal, que ascendeix a 18,5 milions d'euros. La companyia dona per fet que aquesta partida creixerà en el segon semestre pel pacte assolit amb els exempleats de Nissan de convertir els contractes inicials de formació en indefinits.

EV Motors recorda que el seu pla implica tancar l'any amb unes vendes netes per valor de 36 milions d'euros i un ebitda (benefici brut d'explotació) negatiu de 29 milions. El passat 11 d'octubre Ebre i Chery van firmar un acord pel qual la companyia xinesa controlarà un 40% de dues filials d'EV Motors, Ebre SUV i Hub Tech Factory.