La companyia Ebro, a través de la seva matriu EV Motors ha passat a formar part de l'índex IBEX Growth Market 15, que engloba les quinze companyies amb més volum de contractació en el BME Growth. La seva incorporació s'ha realitzat aquest dilluns, dins de les successives revisions dels components de l'índex borsari.
A l'índex IBEX Growth Market 15, que estan compostos per un total de 131 empreses dels més diversos sectors d'activitat, a més d'EV Motors, també s'han incorporat aquest dilluns els valors Arteche, Elzinc i Giga Hosting, mentre que han deixat de pertànyer al mateix Agile Content, Endurance i Energy Solar.
EV Motors suma 40 milions de capitalització
EV Motors va debutar en borsa en el BME Growth l'octubre de 2024. El preu de sortida va ser de 6,88 euros per acció i una valoració de 328,8 milions d'euros. Al tancament de divendres passat, el preu és de 7,56 euros per acció i la capitalització de 361, 3 milions d'euros. El volum de títols negociats des d'octubre fins al tancament de divendres passat, dia 21 de març, és de 519.000, segons ha informat el grup aquest dilluns en un comunicat.
El president d'EV Motors, Rafael Ruiz, valora la incorporació en el nou índex perquè mostra "la bona acollida i l'interès que suscita la nostra companyia i el seu valor". "Volem obrir aquest projecte a tots els que es vulguin sumar a la reindustrialització i al desenvolupament tecnològic al nostre país, de la mà d'una marca nacional d'automoció que treballa cap a la mobilitat sostenible", ha afegit el president.
Mentrestant, la companyia prossegueix amb el seu projecte de fabricació de vehicles elèctrics de la marca Ebr0 i amb la planificació assignada dins del pla de reindustrialització de l'antiga Nissan. Així, la marca catalana Ebro va llançar al mercat el mes de desembre passat els seus models SUV amb el s700 i el s800, per un preu d'uns 29.990 euros. Per al primer trimestre de 2025 s'espera que estiguin en més de 50 punts de venda de tot Espanya, segons la companyia, aliada en la construcció amb l'empresa xinesa Chery.
L'automobilística cerca "liderar el segment SUV a Espanya" i contribuir "al desenvolupament industrial i a la transició cap a una mobilitat sostenible", que produeix en l'EBRO FACTORY de la Zona Franca de Barcelona, combinant la producció local amb la tecnologia de la xinesa Chery.