EV Motors, la matriu de l'automobilística Ebro i sòcia del fabricant xinès Chery a Espanya, surt a Bossa aquest dilluns valorada en 329 milions d'euros. L'empresa, que s'estrenarà en el segment de mercat reservat per a pimes (BME Growth amb el ticker EBROM), aterrarà a un preu inicial de 6,88 euros per acció. L'automobilística tocarà la campana al Palau de la Borsa de Madrid de la mà del president d'EV Motors, Rafael Ruiz, i del conseller delegat d'Ebre, Pedro Calef.

El preu establert per a cada títol és similar als 6,87 euros (0,10 euros de valor nominal i 6,77 euros de prima d'emissió), sobre els quals es va escometre a començaments del mes de juliol passat una ampliació de capital de 40 milions euros entre inversors qualificats per assegurar la viabilitat de les operacions a curt termini i que va registrar una sobresubscripció propera al 25%.

EV Motors justifica aquesta operació al·legant que amb la seva arribada al mercat de capitals busca augmentar els recursos propis per millorar la situació financera de la companyia i ampliar la seva estructura accionarial.

"La nostra voluntat és obrir aquest projecte a tots els que es vulguin sumar a la reindustrialització i al desenvolupament tecnològic al nostre país, de la mà d'una marca nacional d'automoció que treballa cap a la mobilitat sostenible", assegura el president d'EV Motors, Rafael Ruiz.

L'arribada de la revitalitzada marca automobilística espanyola a Bossa pren forma després de l'acord firmat l'abril amb el fabricant xinès Chery per a la creació d'una 'joint venture' per fabricar cotxes a Espanya, prenent com a referència a la zona per arrencar amb la seva expansió per Europa.

Ebre pretén iniciar les operacions a mitjans de novembre de fabricació en la capital catalana dels models S700 i S800, que comptaran, cada un, amb dues versions, una de gasolina i una altra híbrida endollable. Així mateix, durant la primera part de l'any, el grup automobilístic començarà a produir el model S400 i a finals de 2025 vol tenir llesta una versió d'aquest de "mida reduïda".

Previsions de venda d'EV Motors

EV Motors estima un creixement molt significatiu en les vendes totals, que evolucionarien dels 36 milions d'euros esperats a tancament de 2024 -amb arranjament a l'inici de la producció de vehicles-, fins als més de 1.918 milions d'euros esperats per a 2029, quan estima registrar un saldo positiu de 250 milions d'euros.

Tals previsions se sustenten de manera essencial a la producció i venda de vehicles, amb una expectativa de producció i venda entorn de 1.400 vehicles a l'exercici 2024, per superar les 30.000 unitats venudes ja el 2025. En els anys següents es contempla un creixement accelerat que permeti superar les 130.000 unitats venudes el 2029.

Respecte del deute, la ràtio sobre patrimoni es va situar en 4,6 vegades i EV Motors adverteix que a tancament de 2023 comptava amb un passiu de 102 milions d'euros, dels quals 40 deriven de la compra d'actius de Nissan a Barcelona. Així mateix, Chery -a través de la societat O&J Automotive Netherlands- té una opció de compra del 9,9% d'EV Motors que podrà fer efectiva durant els tres anys següents a la sortida a Borsa, presumiblement, fins a finals de 2027.

Alhora, la companyia assegura que Chery podria retirar una inversió per a l'any vinent de "prop de 30 milions d'euros" en EV Motors si la companyia "no aconsegueix assolir el volum suficient d'ocupació de la capacitat de producció de la fàbrica de la Zona Franca" i altres acords com la subscripció de l'ampliació de capital o les llicències públiques, "idealment, abans del 31 de desembre".

Sense política de dividends

Al fullet remès a Borses i Mercats Espanyols (BME) EV Motors afirma que "no compta amb una política" de dividends "específica definida". Fins ara, Barcelona Technical Center (Btech) ha estat l'única societat del grup EV Motors que ha realitzat repartiment de dividends en els últims tres anys.

El 2024 està previst també un repartiment de dividends per valor de més d'un milió d'euros que està pendent de pagament.

Amb gairebé 48 milions d'accions, EV Motors arriba amb un valor de mercat superior, per exemple, a l'automobilística nord-americana Nikola, encara que estarà sensiblement per sota de capitalitzacions de competidores europees com la sueca Polestar -més de 3.000 milions d'euros-.