El director executiu de la marca de roba Abercrombie & Fitch durant l'auge de la firma en els anys 1990 i principis dels 2000, Mike Jeffries, s'enfronta a acusacions d'explotació sexual. Una desena d'homes han denunciat que van ser reclutats per a esdeveniments sexuals a Nova York i en hotels de luxe de tot el món, inclosos Londres, París, Venècia i Marràqueix, entre altres, que A&F va organitzar.
Una investigació de BBC News ha descobert una xarxa organitzada que va utilitzar un mitjancer per trobar homes joves per als esdeveniments amb Jeffries i el seu soci britànic Matthew Smith. En aquest sentit, vuit víctimes han assegurat que van assistir a aquests esdeveniments, alguns dels quals van al·legar que van ser explotats o abusats sexualment.
Tràfic sexual a Abercrombie & Fitch
A més, dos exfiscals nord-americans que han revisat documentació i relats de la cadena britànica han reclamat els fiscals que investiguin si Jeffries i el seu soci s'han d'enfrontar a càrrecs per tràfic sexual. Segons la llei dels Estats Units, el tràfic sexual inclou fer que un adult viatgi a un altre estat o país per tenir relacions sexuals a canvi de diners mitjançant l'ús de la força, el frau o la coerció.
Des de la dècada dels 90 fins a principis dels 2000, Mike Jeffries va transformar Abercrombie & Fitch d'una empresa tradicional a una multinacional multimilionària, enfocada especialment a adolescents i joves. La firma de moda venia atractiu sexual amb models sense samarreta i cartells publicitaris provocatius. El 2014, el directiu Mike Jeffries es va apartar de la primera línia després de la caiguda de les vendes de la companyia i se'n va anar amb un paquet de jubilació valorat en 25 milions de dòlars, aproximadament.
La marca surt dels números vermells
En el seu primer trimestre fiscal de 2023, que va finalitzar el 29 d'abril, Abercrombie & Fitch es va anotar uns beneficis nets atribuïts de 16,6 milions de dòlars (15,4 milions d'euros), davant les pèrdues de 16,5 milions de dòlars (15,3 milions d'euros) de l'any anterior. Els ingressos, del seu costat, es van situar en 836 milions de dòlars (774,9 milions d'euros), i representen un avenç del 2,9% comparat amb el volum de negoci de 812,8 milions de dòlars (753,4 milions d'euros) de l'any previ. D'aquests, el 52,1% els va generar la marca Abercrombie, que va facturar un 13,5% més interanual, mentre el 47,9% restant els va generar Hollister, que va reduir els seus ingressos en un 6,8%.
Per origen geogràfic, el 76% de les vendes van procedir dels Estats Units; el 16,6% d'Europa, Orient Mitjà i Àfrica; el 3,9% de l'Àsia-Pacífic; mentre un altre 3,2% va provenir de diferents mercats. A més, el 23,9% es van obtenir per vendes internacionals. Respecte a les despeses, els costos de vendes, de rendes, distribució, màrqueting, generals i administratius es van encarir un 2,7%, fins als 800,4 milions de dòlars (741,9 milions d'euros).
"L'any fiscal 2023 ha tingut un bon començament per unes vendes netes i marge operatiu trimestral per sobre de les nostres expectatives", ha assenyalat el conseller delegat d'Abercrombie & Fitch, Fran Horowitz. De cara al present exercici, Horowitz s'ha mostrat "cautelosament optimista" sobre el consum dels clients i "la nostra capacitat de reacció en un entorn macroeconòmic dinàmic". La companyia pronostica un creixement de les vendes en una forquilla d'entre el 2% i el 4%, la qual cosa implica una revisió a l'alça des de la previsió anterior de l'1% i el 3%.