L'empresa de consultoria multinacional Ernst & Young (EY) ha confirmat la compra de la consultora madrilenya Attalea Partners, líder a Espanya en consultoria ESG (Environmental, Social i Governance) a fons de capital privat (Private Equity) i les seves companyies participades. L'operació, segons un comunicat d'EY, "suposa un impuls a les competències de consultoria ambiental, social i de governança de l'àrea d'Strategy and Transaccions (SAT)" amb la incorporació de fins a onze professionals les properes setmanes.
Per la seva banda, Attalea, fundada el 2019, té un enfocament diferencial en la gestió estratègica de la sostenibilitat com a palanca de creació de valor financer. Aquest posicionament la converteix en consultora de referència en ESG per a gestores de capital privat (Private Equity, Venture Capital, o Infraestructures). Entre els seus serveis més destacats hi ha la Due Diligence ESG, la definició de lestratègia ESG i plans d'acció de les participades, estratègia de canvi climàtic i el suport en el compliment de les obligacions regulatòries en matèria de sostenibilitat (Reglament de Divulgació i Taxonomia), entre altres. El seu enfocament a la gestió estratègica de la sostenibilitat i la materialitat financera com a palanca de creació de valor financer explica l'èxit d'Atalea i defineix el valor diferencial que aporta als seus clients. Amb aquesta adquisició Álvaro Molina, soci fundador d' Attalea Partners, i Alicia Rubí s'incorporen com a socis de firma dins l'àrea d'Estratègia i Transaccions d'EY, liderada per Juan López de Alcázar. Amb ells, s'integren també un equip de nou consultors, especialitzats en els diferents àmbits de la sostenibilitat.
Juan López de l'Alcázar, soci responsable d'Strategy and Transaccions i del sector de Private Equity a EY, mostra la seva satisfacció: “Per nosaltres, suposa incorporar un equip referent en una àrea tan estratègica com és la consultoria especialitzada a ESG. Aquesta integració reforça les nostres capacitats en l'assessorament integral en transaccions, complementa el portfoli de serveis als Private Equities i les companyies de portfoli i ens permet accelerar els nostres plans de creixement a Espanya”. I en paraules d'Álvaro Molina, soci fundador d'Atalea, ha afegit: “L'ESG té una importància creixent a l'agenda de les gestores i empreses amb què treballem. Els reptes que es presenten són cada cop més complexos i requereixen un coneixement multidisciplinari que trobem a EY. Aspirem a ser la pràctica de referència al mercat en estratègia de sostenibilitat, ajudant els nostres clients a desenvolupar l'ESG com una palanca de creació de valor en la gestió de les seves participades”. La nova sòcia d'EY, Alicia Rubí, ressalta: “El repte del canvi climàtic i la gestió adequada és un desafiament existencial per a l'empresa. La unió amb EY ens ofereix, gràcies a la nostra capacitat d'oferir solucions estratègiques, transversals i globals, i de donar suport a la implementació operativa, una oportunitat magnífica per crear empreses sòlides, duradores i sostenibles”.
Qui és Attalea?
Attalea també és un actor destacat en els àmbits de banca responsable, finançament sostenible i la inversió d'impacte. Ofereix consell en l'estructuració d'emissions verdes, prepara Second Party Opinions i assessora l'estratègia i el procés de constitució d'alguns dels fons d'impacte més rellevants del sector. Attalea és membre d'UN PRI, col·laborador habitual de SpainCapen qüestions d'ESG i membre de l'IFRS Foundation Advisory Council, l'organisme que estableix estàndards globals comptables i de sostenibilitat, on Alicia Rubí n'és la representant.
Amb la integració d'Attalea, EY continua enfortint la seva àrea de Strategy and Transactions a Espanya, una línia de servei que creix els últims deu anys a doble dígit i que va assolir una facturació de 70,1 milions d'euros en l'últim exercici econòmic. Amb més de 700 oficines a més de 150 països, EY basa la seva estructura en una executiva global i les seves regions. L'executiva inclou el lideratge global, els òrgans de govern i les tres àrees geogràfiques. Treballant plegats supervisen l'estratègia global, marca, planificació de negocis, inversions i prioritats. Les 28 regions estan agrupades en tres àrees geogràfiques: Amèrica; Europa, Orient Mitjà, Índia i Àfrica (EMEIA); i Àsia-Pacífic. Aquesta estructura està optimitzada, cosa que ens permet prendre decisions ràpidament i proporcionar un servei al client excepcional a tot el món.