El grup valencià Grefusa, fabricant de fruita seca, pipes i enfornats i de la marca d'aperitius Snatt's de cereals, va guanyar 11,2 milions el 2023, gairebé el doble dels guanys de 6,58 milions de 2022. El resultat se sosté en les vendes de 137 milions de l'any passat, amb un creixement anual del 9,6%, segons les dades registrades per la companyia, que destaca al seu informe que "les expectatives per a 2024 són continuar amb la línia alcista en l'evolució del negoci que ha experimentat la companyia". El resultat d'explotació assolit a l'exercici 2023 ascendeix a 13 milions d'euros. Les xifres consolidades del grup van ser de 167 milions i el benefici net d'altres 14,5, la qual cosa suposa gairebé el doble dels 8,5 milions de benefici net consolidat de 2022.

La companyia d'Alzira data de 1929 i pertany als seus fundadors, la família Gregori, que regentaven un magatzem de cacauetes. La tercera generació està representada per Agustí Gregori com a conseller delegat que assumeix la gestió directiva. No obstant això, el 2018, el grup va donar entrada en el capital al gegant alemany d'aperitius, Intersnack -que factura més de 4.000 milions-, amb un 25% de les accions i va abordar la compra del 70% de la companyia lusitana Frutorra Pimenta, especialitzada en la producció de fruita seca. Les exportacions se centren als països del sud d'Europa i acaparen el 4% de les vendes.

En l'actualitat, amb el pla estratègic 2022-2026 en marxa, el grup està immers en una sèrie d'inversions per import de 50 milions d'euros, per augmentar la capacitat de producció, agilitar els processos productius i guanyar eficiència energètica. De tots ells destaca la construcció d'una nova planta per a la producció de fruita seca a Portugal, per 7 milions d'euros. Aquest projecte portuguès se suma a la posada en marxa el 2023 d'una fàbrica, també de fruita seca, a Alzira, amb un projecte el cost del qual es va elevar a 13 milions d'euros.

Per a 2024, la companyia orientarà la seva gestió a "consolidar la seva posició al mercat", mitjançant l'increment de la qualitat dels seus productes, el control de costos i la màxima eficiència en les seves operacions. Això basant-se en un entorn econòmic amb "unes previsions de millora gradual", que juntament amb la política d'inversió en investigació i desenvolupament de l'empresa, fan preveure un camí alcista en vendes i resultats. La plantilla es manté estable entorn dels 800 treballadors, alguna cosa més de 700 a Espanya i 100 a Portugal.

La marca per a la fruita seca, pipes i enfornats és conegut popularment per la imatge que figura en el seu logo, el grefusito. La que figura com a mascota de la marca té una identitat pròpia i reprodueix a un cacauet que representa les campanyes de màrqueting de Grefusa des de 1986.