La filial espanyola del grup alemany Freudenberg, fabricant de la marca Vileda, va comptabilitzar unes vendes de 342 milions d'euros, el 2022, un 14% més respecte a 2021, mitjançant el negoci dels seus set centres de producció a Espanya. El resultat operatiu de l'activitat espanyola es va situar en 25 milions d'euros, un 13,5% més que l'any anterior.

La companyia justifica els bons resultats anuals a la diversificació del grup "en mercats i territoris, que ha estat clau per tancar amb èxit un exercici que s'intuïa incert a l'inici del mateix i que la geopolítica va complicar especialment", ha manifestat Jaume Cané, màxim executiu de la multinacional a Espanya. En aquest sentit, l'evolució més favorable dels productes destinats al sector tèxtil, el segment de la neteja -destinat a Horeca- i l'estabilitat dels negocis de química i indústria, en general, ha compensat el comportament dels segments d'automoció i consum són els que han acusat més els efectes econòmics derivats de la inflació, cost de matèries primeres i problemes a les cadenes de subministraments.

Jaume Cané 2 freudenberg iberia
Jaume Cané, màxim executiu de la multinacional a Espanya.

En les perspectives per a 2023, la companyia ultima la inversió de 12 milions d'euros que va anunciar fa un any per disposar d'un nou centre en Parets del Vallès (Barcelona), per a la fabricació de components d'automoció - amortidors i sistemes de direcció-, altament robotitzat, que operaran sense fer ús de combustibles fòssils i permetran augmentar la producció en un 15%, amb una superfície de 6.500 m2, i que substituirà a una planta més antiga. En el complex fabril de Parets del Vallès, la companyia té uns altres tres centres de producció per als articles Vileda, el dedicat a elaborar teixits tècnics -teles sense teixir- i un de lubricants. La multinacional té presència a Espanya, des de 1968, quan es va establir a Parets del Vallès i té factories a Martorell (Barcelona), Burgos, Cascante (Navarra) i Madrid, amb una plantilla total de 1.000 treballadors. En paral·lel, el 2022, el grup ha destinat 7,7 milions d'euros en millora dels seus centres a Espanya.

El pes del negoci a Espanya suposa aproximadament el 3% de les vendes totals de la multinacional que, el 2022, van assolir els 11.753 milions d'euros, les vendes de 2022 van superar àmpliament la xifra de 10.038,7 milions d'euros de l'any anterior (+15%). L'augment es va deure en gran manera a les pujades de preus relacionades amb la inflació, d'uns 700 milions d'euros, efectes positius del tipus de canvi d'uns 500 milions d'euros i un augment del volum de vendes d'uns 400 milions d'euros.