La multinacional catalana AC Marca, especialitzada a la producció i comercialització de productes químics de gran consum, ha adquirit la marca de llevataques Cebralín, propietat d'Unilever. Amb aquesta adquisició, el grup de la família Marca reforça la seva línia de productes complementaris del rentat amb els articles Cebralín, que ja tenia llicenciats i fabricava i distribuïa des de 2016. En aquests set anys, s'ha doblat la facturació d'aquest producte, a més d'ampliar el seu assortiment, passant de ser un producte nínxol en la categoria de llevataques en sec a una gamma de productes per eliminar les taques tant fora com dins de la llar, segons ha destacat la companyia AC Marca, en un comunicat.
El president i conseller delegat del grup, Marcos Fernández García-Marca, ha indicat que "Cebralín és un producte pel qual vam apostar fa set anys quan vam obtenir la llicència per a la seva fabricació i distribució. Convertir-nos ara també en propietaris ens produeix una enorme satisfacció, alhora que ens permetrà reforçar el nostre lideratge entre els consumidors en els segments del mercat en els quals operem".
AC Marca fabrica quatre articles de la gamma Cebralín, per eliminar taques específiques a les peces abans de la seva rentada. El principal i més venut és l'aerosol Cebralín Quitamanchas en sec, com un antídot per a taques d'oli i de tipus gras, que les elimina eficaçment -tan fora de casa com casa, resa la promoció publicitària del producte- que es pot utilitzar com a llevataques abans de rentar. A més, hi ha tres articles, també específics: Cebralín Quitamanchas Resistentes (herba, xocolata, kétchup, etc.), Cebralín Quitamanchas Accidentales (vi, cafè, salses, sang, etc.) i Cebralín Quitamanchas axil·les, indicat per eliminar les taques grogues i cèrcols a la zona axil·lar de la roba provocades per la suor i l'ús de desodorants.
L'adquisició de Cebralín -de la qual no ha transcendit l'import econòmic- reforça la posició d'AC Marca en el lineal de complements de rentada, en el que també és present amb les marques Iberia -especialitzada en tints i quitadesteñidos per a peces i que va donar fonament a l'existència de la companyia, allà per l'any 1922- i Blanc Nuclear -una gamma de productes blanquejants per recuperar el blanc de la roba que va adquirir del fabricant Vileda, en 2010. El grup familiar va saltar a la popularitat en a mitjans dels anys 40 del segle passat, quan va iniciar la fabricació i venda de Norit, un detergent líquid per rentar a mà les peces delicades. Anys més tard, van obtenir un altre èxit, amb la compra de la marca Gior (Roig al revés), creada per Isidoro Roig Pla, i que ja era un detergent per rentar màquina.
Avui dia, AC Marca és una multinacional de productes químics de gran consum, amb més de 1.000 empleats i sis centres productius a Espanya, França, Mèxic, República Txeca i els EUA. El grup té quatre àrees de negoci, inclosa des de la cura de la llar fins a la cura personal, els adhesius i bricolatge i la dermocosmètica de farmàcia, en els quals opera amb marques com Norit, Sanytol, Lactovit, Giorgi Line, Ecran, Pilopeptan o Ceys.
Part del creixement de la companyia, que té la seva seu central a l'Hospitalet de Llobregat, ha estat causat per la compra d'altres companyies o amb l'adquisició de marques concretes que s'han anat sumant al seu assortiment de productes per a la llar. En aquesta estratègia s'emmarca la recent compra de l'empresa alemanya, Hans Karrer GmbH. Es tracta d'una companyia amb seu a Augsburg, especialitzada en el tractament de la caiguda capil·lar i cura de la pell.