La família Carulla ha completat la reorganització d’Agrolimen amb la creació d’una nova societat de prestació de serveis que s’encarregarà, entre altres tasques, de la comptabilitat, finances, elaboració de pressupostos o de la relació amb els clients.
Agrolimen és la propietària d’Affinity Petcare, el negoci d’alimentació per a mascotes, i de GB Foods, el gegant de l’alimentació humana amb marques com Gallina Blanca, Avecrem, Grand'italia o Yatekomo.
La segona generació de la família fundadora –els sis germans Carulla Font– van iniciar l’estiu de 2019 el relleu al consell d’administració d’Agrolimen –amb l’arribada d’Artur Carulla Mas, representant de la tercera generació, a la presidència– i, l’any passat, van desaparèixer dels consells de societats patrimonials mitjançant les quals controlen les participacions d’Agrolimen. El seu lloc en aquestes patrimonials va ser ocupat per directius que no són de la família.
L’últim moviment ha estat la creació d’AG Connectivity Hub, una nova societat que s’encarregarà de l’administració i de la gestió empresarial d’Agrolimen. Segons l’anotació publicada aquest dimarts en el butlletí del Registre Mercantil, el seu consell està format pels tres executius de capçalera d’Agrolimen: Juan Bautista Martín Alonso (CEO, a la imatge superior), Bernardo Coca Lucas (director financer) i Manuel Gálvez Giménez (secretari).
Juan Bautista Martín Alonso (Còrdova, 1972) exerceix de conseller delegat d’Agrolimen des que, a mitjans de maig de l’any passat, va substituir Joan Cornudella perquè es va jubilar en complir 65 anys. Fins aquell moment, Martín era el president global de la divisió de Health & Wellness del grup Mars, amb marques com Kind o Nature’s Bakery. Amb anterioritat també havia estat directiu de Procter & Gamble i Wrigley.
Bernardo Coca és l’actual director d’estratègia, financer i de sostenibilitat d’Agrolimen, així com de l’àrea de la Xina. Està vinculat al grup des de 2007. Amb anterioritat va treballar per a Nature’s Variety, filial nord-americana del grup dels Carulla dedicada a l’alimentació animal, i també a GB Foods.
Aquest grup empresarial no ha facilitat informació sobre AG Connectivity Hub més enllà de la que consta en el registre Mercantil.
En l’exercici de 2023, l’últim del qual s’han fet públics els comptes, Agrolimen va ingressar un 5% més, fins prop dels 2.400 milions d’euros (2.391 milions, exactament) que van suposar un nou rècord. Però el benefici va caure un -5%, fins els 182,3 milions d’euros. La nota negativa és que el benefici net en el mercat espanyol es va desplomar un 21%, fins quedar-se en 63,6 milions d’euros.
També va reduir beneficis als Estats Units (en un -90%, fins als 7 milions) o al Regne Unit (on van tancar amb prop d’un milió de pèrdues). En canvi, va disparar els guanys a Bèlgica (en un 80%, fins els 36,3 milions), Itàlia (en un 18%, fins els 35 milions) o França (en un 81%, fins els 16,22 milions).
El grup de la família Carulla comercialitza productes en més d’un centenar de països, compta amb 22 fàbriques en 12 d'aquests països i una plantilla global de prop de 5.000 empleats. En l’alimentació humana, que pivota sobre GB Foods, van facturar eñ 2023 prop de 1.500 milions d’euros que es concentren sobretot en els mercats europeu (70%) i africà (30%). En cada àrea geogràfica operen amb marques locals. Per exemple, a l’Àfrica les més conegudes són Jumbo, Jago, Bama o Gino.
En alimentació per a mascotes, mitjançant Affinitty Petcare, facturen prop de 900 milions d’euros i són líders en pinsos per a gossos i gats a Espanya, ocupen la sisena posició a Europa i la setena al món. Disposen de cinc centres de producció per abastir 70 països.