La família Cosmen, propietària de la companyia de transports Alsa, a través del grup britànic Mobico (abans National Express), han reforçat el seu lideratge en l'accionariat de la corporació anglesa, passant del 15% al 20,37% del capital, durant el mes de desembre passat. La família Cosmen van entrar a Mobico el 2005 mitjançant la venda d'Alsa al grup britànic amb un intercanvi accionarial que els va atorgar un 9,9% del capital. L'ampliació de la participació s'ha realitzat a través de les societats European Enterprises Limited i Northern Express Enterprises Limited, que són de titularitat dels Cosmen i que ara ostenten un 17,37% i un 3%, respectivament, del capital de Mobico. La saga empresarial asturiana dels Cosmen, com a principal accionista, ha vist com Mobico perdia gairebé un 40% del seu valor a la Borsa de Londres el 2023, passant de 132 penics l'acció a poc més de 82,5 penics, segons la cotització d'aquest dimecres.
Els accionistes de referència del grup britànic, dedicat al transport de viatgers per carretera principalment, han guanyat pes en l'accionariat, i també s'ha vist com el negoci d'Alsa és l'eix de la companyia en aquests moments, ja que és la divisió que més reporta al conglomerat que encara es veu afectat per la crisi de la pandèmia i el descens de viatgers. El descens s'ha registrat especialment al mercat dels Estats Units. El 2022, Alsa va ser el negoci que va recuperar els nivells previs a la pandèmia, amb uns ingressos d'1.129,3 milions d'euros, un 35% més que l'any anterior. El 2023, la companyia ha mantingut una evolució positiva i ha entrat en nous negocis: ha creat Sanir, un operador per al sistema sanitari, conjuntament amb la companyia asturiana Transinsa, especialitzada en transport sanitari.
Després de la seva sortida a Borsa el 1992, grup Mobico es va anar expandint en diferents fases, adquirint línies de tren i autobús al Regne Unit i els Estats Units, i el 2005, el servei d'autocar de l'asturiana Alsa, per entrar posteriorment en mercats com Irlanda o l'Orient Mitjà, en concret a l'Aràbia Saudita on operen 27 rutes d'autocars de llarg recorregut que connecten 80 destins a la zona sud de la regió. A més, la família Cosmen ha impulsat Evolyn, juntament amb socis francesos i britànics, creant un operador ferroviari per operar a l'Eurotúnel a partir de 2025 i plantar cara al monopoli d'Eurostar. La inversió del projecte global s'acosta als 1.160 milions d'euros (1.100 milions de lliures).