El grup tèxtil Tendam Brands, que compta amb marques com Springfield, Cortefiel, Pedro del Hierro o Women'secret, canvia de propietaris. Multiply Group, fons propietat de la família reial de l'Aràbia Saudita, ha arribat a un acord per adquirir una participació del 67% de Tendam, convertint-se en l'accionista majoritari de la companyia de moda.
En concret, després d'aquesta transacció, els fons CVC i PAI es mantindran com a accionistes minoritaris a la firma de moda, mentre que Multiply Group obre una nova vertical en la seva línia d'inversions, amb la venda de moda, i suposa la seva primera gran inversió a Europa. Així, Multiply Group liderarà la següent fase de creixement del propietari de marques com Cortefiel i Pedro del Hierro, orientada a la internacionalització i al desenvolupament de l'ecosistema omnicanal del grup. Segons ha informat la firma d'inversió d'Emirats Àrabs, la transacció està subjecta a l'aprovació pertinent per les autoritats reguladores.
La consellera delegada i directora general de Multiply Group, Samia Bouazza, ha destacat que aquesta adquisició suposa el debut de la firma en el segment de la moda. "Creiem que té un potencial de creixement significatiu. L'adquisició és un pas tangible en els nostres esforços d'expansió global, que posiciona estratègicament al grup per continuar desenvolupant la seva cartera internacional en els pròxims anys," ha indicat.
"Creixement accelerat"
Per la seva part, el conseller delegat de Tendam, Jaume Miquel, ha assegurat que la inversió de Multiply Group suposa un "suport en l'estratègia Tendam 5.0 i ofereix una capacitat més gran per a un creixement accelerat". "Tots els nostres inversors, en associació amb un equip directiu compromès, són la millor garantia possible de creixement i èxit continus", ha assegurat.
Tendam, que té les marques Women'secret, Springfield, Cortefiel, Pedro del Hierro, Hoss Intropia, Slowlove, High Spirits, Dash and Stars i OOTO, entre altres, ha estat estudiant la possibilitat de sortir a Borsa en els últims anys i a finals d'octubre de 2024, Miquel va explicar que la seva tornada als mercats no estava ni tancada ni oberta, però que la companyia estava "preparada" per fer-ho, encara que dependria que es donessin les condicions del mercat.
Sortida a borsa de la companyia
La companyia va cotitzar al parquet des del 14 de juliol de 1994 fins a finals de març de 2006, just gairebé un any després que CVC, PAI i Permira assolissin un acord per repartir-se el control de la firma en tres parts iguals, ara només dos després de la sortida de Permira el juliol de 2017.
Els tres fons de capital risc van desembarcar a la companyia tèxtil el juny de 2005 i la van excloure de Borsa després d'aconseguir el control majoritari de la firma propietat en aquell moment de la família Hinojosa per un import de 1.440 milions d'euros. A l'estiu de 2017, CVC i PAI van adquirir a Permira la participació que mantenia en el Grup Cortefiel en una operació que valorava la firma en 1.000 milions d'euros.
En concret, ambdós fons de capital risc, que mantenien fins al moment un 33% cada un en l'accionariat de Grup Cortefiel, van comprar a Permira el seu altre 33%, de manera que es van quedar com a únics propietaris a parts iguals, figurant ja entre els seus plans la sortida a Borsa de la companyia. D'aquesta forma, la firma de moda, que aposta per l'omnicanalitat, compta amb més de 1.800 punts de venda repartits en gairebé 80 països a través de botigues pròpies, comerç electrònic i franquícies.