El grup de joieria i complements de moda Tous torna a ser propietària en solitari de la firma nou anys després. La família Tous ha decidit recomprar el 25% de les accions que l'any 2015 va vendre al fons suís Partners Group per tornar a tenir el 100% del capital de l'empresa, fundada fa més de cent anys per Salvador Tous. El fons Partners Group va entrar al capital de Tous, fins llavors exclusivament familiar, l'any 2015, quan va comprar el 25% de la companyia manresana per un import que va rondar els 150 milions d'euros i amb l'objectiu d'impulsar el seu pla de creixement i expansió. Ara, el fons vendrà el seu paquet d'accions al mateix negoci català

Segons ha informat l'empresa de joieria i accessoris, després d'una "exitosa etapa de col·laboració estratègica" amb socis, Tous ha pres la decisió de recomprar la totalitat de les accions per reprendre el control ple del seu capital i començar una nova etapa emmarcada en el nou pla estratègic de la companyia.

Fi d'una etapa a Tous

El negoci ha afirmat que la finalització de l'aliança amb partners es dona una vegada superat el marc temporal fixat per ambdues parts i se salda amb una etapa d'"èxits", amb un increment del 75% de les vendes o el creixement del canal en línia, fins a representar el 23% de la facturació total de Tous. Així, "el bon estat de salut de la marca i de la companyia marcaran el punt de partida per afrontar el futur amb l'impuls de la tendència actual de desenvolupament sòlid i sostenible".

Amb aquesta operació, el preu de la qual no s'ha fet públic, la família Tous tornarà a tenir la totalitat del capital social, mantenint el control accionarial de la companyia, que seguirà sota la direcció del conseller delegat, Carlos Soler Duffo. En aquest sentit, el model de governança es mantindrà a través del consell d'administració amb quatre consellers independents i amb les seves tres comissions delegades.

Exterior d'una botiga Tous
Exterior d'una botiga Tous

L'empresa, immersa en un nou pla estratègic marcat per tres pilars

La firma catalana seguirà executant el seu pla estratègic GEM (Growth, Elevation, Mindset), en al·lusió a les gemmes, que són part de la diferenciació de Tous al món de la joieria i que està basat en pilars com el creixement internacional, l'impuls digital, la innovació i la sostenibilitat. En concret, el primer pilar (Growth) és el creixement internacional i tindrà dues fases: en una primera, créixer en els seus mercats clau, connectant amb nous públics i donant més impuls a la marca. En el segon, la firma atacarà nous mercats. A més, Tous vol prémer l'accelerador en la IA generativa “com un element clau en l’estratègia digital”.

El segon pilar, Elevation, busca potenciar tant la marca com la qualitat del producte, “a través de la diferenciació, la qualitat i la innovació, amb la mirada posada en l’excel·lència” i el tercer bloc, Mindset, vol posar el focus en les persones i la sostenibilitat.

Tous va tancar el 2023 amb una facturació de 477 milions d’euros, un 6% més que l’any anterior, i va arribar als 50 milions de benefici net, un 40% més, amb una pujada de l’ebitda del 15%, fins als 116 milions d'euros. Durant la presentació dels resultats, l’empresa presidida per Alba Tous va destacar l’increment de les inversions, fins als 38 milions d'euros, i del negoci digital, que va pujar un 17%.