El Futbol Club Barcelona ha comunicat uns beneficis nets de 304 milions d'euros nets, corresponents als resultats econòmics de la temporada 2022-2023, així com un pressupost de 859 milions per al present exercici amb uns beneficis d'11 milions d'euros previstos. Segons ha informat el club a través d'un comunicat, els números publicats suposen un "resultat superior a l'aprovat" al pressupost de la temporada passada, amb uns ingressos d'explotació de 1.259 milions i unes despeses d'explotació de 1.165 milions d'euros.
En l'àmbit operatiu, el Barcelona ha signat xifres de rècord, especialment en l'àmbit comercial i d'explotació de les instal·lacions. En l'àrea comercial, els ingressos han arribat als 351 milions d'euros, el que representa un 43% més respecte a l'any anterior. En l'àrea de patrocinis ha vorejat els 200 milions d'euros i les vendes de marxandatge a les Barça Stores han suposat 100 milions d'euros, també un rècord absolut en aquesta línia de negoci, segons les dades ofertes pel FC Barcelona. Pel que fa a les d'instal·lacions, el Barcelona ha tancat el curs a 30 de juny amb uns ingressos totals de 229 milions d'euros, un 14% més del pressupostat i un 8% més del registrat durant la temporada 2018-19, darrera temporada completa.
Més d'1 milió d'entrades venudes
El club ha aconseguit durant la temporada 2022-2023 uns ingressos de 121 milions d'euros a la facturació de l'Spotify Camp Nou, amb més d'un milió d'entrades venudes per veure el primer equip de futbol, una xifra no aconseguida anteriorment. A taquillatge, l'equip femení ha facturat 2,7 milions i en bàsquet 4,5 milions, el que suposa un 126% superior a la temporada prepandèmia 2018/19. El Museu del Club ha tancat el seu darrer curs a la seva ubicació històrica amb una facturació de 39,9 milions d'euros.
En patrocinis, el Barcelona ha generat 97,6 milions d'euros amb vint nous patrocinadors, com Spotify, Bimbo, Whitebit o la renovació amb ScotiaBank i Stanley. Especialment rellevant són els 7,8 milions d'euros generats pel futbol femení que han augmentat un 95% els ingressos de la secció en relació amb la temporada 2021-22. Pel que fa a merchandising i llicències, s'ha registrat, sempre segons les dades ofertes pel club, un augment del 54% en vendes a les botigues físiques en relació amb l'exercici anterior.
Les vendes en la roba de dona han crescut un 275%
Pel que fa al comerç electrònic, el creixement ha estat d'un 47% amb un creixement especial en la roba de dona, on les vendes han crescut un 275%. En aquest període, el club ha registrat la venda del 15% dels drets audiovisuals de La Lliga per 400 milions d'euros i la cúpula dirigent destaca la reducció del deute net per segona temporada consecutiva.
En aquest sentit, s'han passat dels 680 milions d'euros de deute el 30 de juny del 2021 fins als 552 milions de deute el 30 de juny del 2023, uns càlculs realitzats amb els mètodes marcats per la Lliga de Futbol Professional (LFP), i que inclouen els deutes bancaris i esportius nets, minorats per la tresoreria.
Pel que fa al pressupost de la present temporada, el FC Barcelona preveu uns ingressos de 859 milions i un benefici d'11 milions abans d'impostos, malgrat la reducció d'ingressos ordinaris derivats de la reducció d'abonaments de temporada i la venda d'entrades regulars a conseqüència del trasllat a l'Estadi Olímpic Lluís Companys.