Keith Chapman és el principal responsable del naixement de la sèrie de dibuixos animats la Patrulla Canina de Nickelodeon. Si tens un nen petit, és probable que hagis vist PAW Patrol, ara també traduït al català a través de la plataforma 3cat, la televisió catalana. El grup de cadells de dibuixos animats que Chapman va dibuixar ja fa més d'una dècada, l'any 2011, s'han fet molt famosos a més de 160 països i parlen més de 30 idiomes. Però aquests dibuixos animats han representat un punt d'inflexió en la indústria audiovisual al nivell del que va ho va ser Disney amb la pel·lícula la Blancaneus en el seu moment.
El fenomen canadenc
La Patrulla Canina forma part d'una indústria canadenca d'exportació creativa valorada en 18.700 milions de dòlars, que representa el 33% del producte interior brut cultural del país, de 57.100 milions de dòlars, segons Heritage Canada. Actualment, la indústria representa l'equivalent a aproximadament 222.090 llocs de treball culturals al Canadà i ja genera un bilió de dòlars anuals. En paral·lel, països com els Estats Units, la Xina, Gran Bretanya o Alemanya, han estat els principals mercats d'exportació creatiu del Canadà, per davant de França que, fins la irrupció de la Patrulla, era un dels principals països.
Però les xifres van a més. La Patrulla Canina s'ha convertit en un tema d'estat al Canadà. L'any 2018, el govern federal va llançar una estratègia d'exportació creativa de cinc anys i 125 milions de dòlars. Dirigit pel Departament de Patrimoni canadenc en col·laboració amb Afers Globals, el Servei del Comissari de Comerç i el Servei de Desenvolupament de Política Exterior, el programa va augmentar el finançament del Fons de Presentació de les Arts del Canadà, el Fons del Llibre del Canadà, el Fons de Música del Canadà, el Fons periòdic del Canadà i Telefilm.
Renta la imatge de Nickelodeon
Sense cap mena de dubte, Nickelodeon s'ha fet gran, en part, per la Patrulla Canina. "Hem construït moltes més de les nostres capacitats internacionals al voltant de la distribució de televisió des del punt de vista de marxandatge i llicències i franquícies, però sí, òbviament ens han estat molt útils", afirmaven en un comunicat recent de valoració de balanços. Una estratègia que, a banda de l'èxit milionari, també ha servit per compensar els escàndols d'aquesta productora televisiva d'animació. Cal recordar que l'antic productor i escriptor de Nickelodeon, Dan Schneider, va demandar els creadors d'un documental on es detallava tots els presumptes casos d'abusos sexuals que havia portat a terme dins l'empresa. Schneider ha al·legat recentment que els creadors de la sèrie documental van donar a entendre erròniament que va abusar sexualment dels nens, actors amb els quals treballava, entre la dècada dels 90 i 2000 en programes com The Amanda Show o All That.
L'autor de la Patrulla
En paral·lel, la història del creador de la Patrulla, no és casual. Keith Chapman va fundar l'any 2001, la Chapman Entertainment juntament amb Greg Lynn i Andrew Haydon fins que va tancar el 2013 a causa de la seva adquisició per part de DreamWorks Animation. Prèviament a la Patrulla, va crear la sèrie Bob, el constructor, produïda per HOT Animation Studio de Manchester (després de 2009 a 2011 per l'estudi SD Entertainment amb seu a Woodland Hills), amb els inconfusibles dissenys de personatges de Curtis Jobling ajudant a impulsar el personatge i el programa a una audiència global. És aleshores quan Chapman va decidir invertir la seva part dels guanys en la creació de la seva pròpia empresa de producció i propietat de drets de televisió, Chapman Entertainment, que va afirmar que "una participació més estreta del talent creatiu pot treure més profit d'una propietat a llarg termini". I juntament amb l'equip de Nickelodeon van donar formar televisiva als gossets. Actualment, des de l'any 2020, es troba en la creació de nous continguts que van més enllà dels infantils, sota el segell Mighty Express, per a la plataforma Netflix.