Una oferta presentada per Budimex, constructora polonesa participada al 50,14% per Ferrovial, ha estat seleccionada en consorci amb unes altres dues companyies europees com la més avantatjosa per adjudicar-se un contracte de construcció d'una línia d'alta velocitat a Letònia per 3.700 milions d'euros.

Així ho ha informat l'empresa al mercat borsari de Polònia, precisant que controla el 30% d'aquest consorci, previsiblement guanyador juntament amb la francesa Eiffage Genie Civil, que aporta el 50%, i la italiana Rizzani de Eccher, amb el 20% restant. En un informe, el consell d'administració detalla que la proporció del contracte corresponent a Eiffage ascendeix a 1.849 milions d'euros, a Budimex entorn de 1.109 milions i a la italiana els restants 739 milions d'euros.

En qualsevol cas, la companyia precisa que aquesta selecció per part de l'Administració letona no significa que l'oferta del consorci s'adjudiqui en última instància, ja que el procediment d'avaluació de l'oferta encara no s'ha completat.

Major contracte internacional de Letònia

Es tracta del contracte internacional més gran de Letònia per a la construcció de la línia principal d'alta velocitat inclosa en el projecte Rail Baltica, que unirà els tres països bàltics (Lituània, Estònia i Letònia) a través de 870 quilòmetres de vies de tren, inicialment a partir de 2027. El termini per a la realització d'aquestes obres a Letònia és de 96 mesos i es preveu que les primeres feines comencin aquest mateix any als voltants de Riga. La primera fase de construcció suposarà 230 milions d'euros.

Les obres de construcció prioritàries es duran a terme en direcció des de l'aeroport de Riga fins a la frontera entre Letònia i Lituània i la terminal intermodal de mercaderies de Salaspils.

Unes altres dues empreses espanyoles van resultar finalistes per adjudicar-se aquest contracte, d'una banda, OHLA en consorci amb diverses empreses turques i poloneses, i per un altre Aldesa Construcciones, en aquest cas en unió amb altres empreses xineses i letones. En el projecte de Rail Baltica ja hi ha altres empreses espanyoles treballant, com Indra o Renfe, la primera a través de la seva filial Prointec, que dissenya i supervisa un dels trams, i la segona com a assessora en la definició dels requisits d'operació i manteniment de la línia.

Benefici net de 114 milions

Ferrovial va obtenir un benefici net atribuït de 114 milions d'euros en els primers sis mesos de l'any, la qual cosa suposa un creixement de gairebé el 120% respecte al mateix període de l'any passat, gràcies a la recuperació del trànsit a les seves autopistes i aeroports, així com a l'avenç en la seva àrea de Construcció.

Es tracta dels primers resultats de la companyia sent una empresa neerlandesa, tal com va recordar fa unes setmanes el seu director financer, Ernesto López, en la conferència amb analistes per explicar aquests comptes semestrals, donant la benvinguda des d'Amsterdam. Els ingressos del grup van ascendir en aquest període a 3.940 milions d'euros, un 11,5% més que fa un any, al mateix temps que el resultat brut d'explotació (Ebitda) també es va impulsar un altre 28%, fins als 401 milions d'euros.