Ferrovial ha anunciat aquest divendres que està previst que les seves accions debutin al Nasdaq de la Borsa de Nova York el pròxim 9 de maig, o entorn d'aquesta data, un mercat, el nord-americà, on pretén augmentar significativament la seva base d'inversions en els pròxims anys. Per a això, Ferrovial ha conclòs el procés de revisió reguladora als Estats Units corresponent al formulari de registre presentat davant de la SEC (Securities and Exchange Commission) amb la intenció que les seves accions cotitzin directament al Nasdaq, ha indicat aquesta nit a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Una vegada finalitzat l'esmentat procés, el grup presidit per Rafael del Pino ha presentat una sol·licitud d'acceleració sol·licitant a la SEC que declari efectiu el formulari de registre el 8 de maig. Amb tot això, es preveu que les accions debutin al Nasdaq un dia més tard, el 9 de maig, o entorn d'aquesta data. Els títols ordinaris cotitzaran amb el símbol "FER", el mateix amb el qual ja ho fan a Espanya i als Països Baixos.
Ferrovial concentra als Estats Units tots els seus esforços inversors
Amb motiu de l'anunci de moure la seva seu social fora d'Espanya, Ferrovial tenia la idea inicialment de poder sortir a borsa als Estats Units a finals de 2023, una data que es va veure ajornada al primer trimestre de 2024 i que posteriorment veia probable que s'estengués una mica més.
Ferrovial va materialitzar l'any passat el trasllat de la seva seu social des d'Espanya als Països Baixos per facilitar el seu objectiu de convertir-se en la primera empresa espanyola que cotitza amb la seva matriu al parquet nord-americà, un mercat en el qual suma nombrosos projectes, com autopistes de peatge o el 49% de la nova terminal 1 de l'aeroport JFK de Nova York.
La companyia té el focus posat al mercat nord-americà, on concentra tots els seus esforços inversors, i en el qual espera aconseguir una liquiditat més gran i nous recursos per continuar desenvolupant projectes. Com comença en tot aquest procés, que va causar un fort rebuig al si del govern, el grup va començar a cotitzar a la borsa d'Amsterdam, on els seus títols tenen un escàs moviment.
Aposta pels EUA
Una vegada que entri al Nasdaq cotitzarà simultàniament a tres mercats, encara que és probable que a mitjà termini la companyia opti només per dos d'ells, EUA i l'Ibex-35. La companyia, que a començaments d'any va celebrar una trobada amb inversors a Nova York per donar-se a conèixer, subratlla que la seva pròxima cotització amb accions ordinàries al Nasdaq és la primera per a una empresa de l'Ibex-35 i "és el fruit d'anys de dedicació a la creació de solucions d'infraestructures innovadores per a les comunitats nord-americanes".
Ferrovial està present als Estats Units des de fa més de 20 anys, un mercat en el qual actualment opera actius a Texas, Virgínia i Carolina del Nord, i està desenvolupant la nova terminal 1 de l'aeroport JFK.
Amb una capitalització borsària de més de 24.000 milions d'euros, té una destacada presència a Amèrica del Nord, estimada en més del 80% del valor de les accions de Ferrovial, segons el consens dels analistes a desembre de 2023. A més, el 71% de les inversions que la companyia va realitzar el 2023 es va destinar al mercat nord-americà.
Ferrovial, que presentarà els comptes del primer trimestre el pròxim 13 de maig, ha agregat a més que pretén augmentar significativament la seva base d'inversions als Estats Units en els pròxims anys, ja que es preveu una alta demanda de millores en les infraestructures i una disponibilitat de finançament públic més limitada.