Ferrovial no surt del full de ruta que va marcar el passat 28 de febrer, jornada en què va fer públics els seus comptes corresponents a 2022, i en el qual, a més, informo de les seves intencions de traslladar el domicili social d'Espanya als Països Baixos. La constructora presidida per Rafael del Pino va explicar que, per dur a terme l'esmentat salt, la idea era fusionar-se amb Ferrovial International, companyia que ja té el 86% dels actius de la matriu. D'aquesta forma, Ferrovial va sorprendre el mercat, donant una de les notícies que, per a molts experts, podria obrir una llauna al mercat espanyol. I és que molt s'ha parlat que hi pot haver més firmes que segueixin els mateixos passos de la constructora espanyola.
Sigui com fos, i tenint en compte que la marxa d'Espanya de Ferrovial s'ha convertit en un debat social, aquesta ha fet un nou pas endavant aquest dijous, emetent un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors, en el que informa el regulador espanyol que, durant demà, Ferrovial durà a terme una crida amb inversors per parlar de la reorganització corporativa, òssia, de la seva sortida d'Espanya als Països Baixos i de com quedarà distribuïda finalment la companyia. Des del primer moment han dit que el país ibèric continuaria sent el focus principal de captació de talent. A més d'això, ressalt, que les seves inversions en l'Estat espanyol es mantindrien.
Ferrovial vol concloure la seva fusió en el segon o tercer trimestre
En un altre document en el qual Ferrovial desgrana els temes dels quals parlarà en la conferència amb inversors que tindrà lloc a les 10:00 hores, la constructora detalla que tenen la intenció de completar la fusió amb Ferrovial International a tot tardar el tercer trimestre. La firma presidida per Rafael del Pino explica que, si l'esmentada operació tira endavant, durien a terme la fusió d'ambdues empreses entre el segon trimestre i el tercer trimestre. Quan es concreti, quedaria establert el nou domicili social de Ferrovial.
Sis mesos. Aquest és el temps que es dona la mateixa companyia per realitzar el salt als Països Baixos, amb el qual intentarà potenciar la visibilitat de l'empresa i, seguidament, apropar-se a la cotització al mercat de valors dels Estats Units, que és l'objectiu que persegueix la constructora. Malgrat que diversos membres del Govern d'Espanya han criticat la decisió de Ferrovial, argumentant que en ella hi havia una connotació o un rerefons polític, l'empresa amb seu a Madrid ha recalcat que l'únic que busquen és augmentar la seva posició al mercat internacional.
Ferrovial segueix endavant malgrat les crítiques del Govern d'Espanya
Malgrat això, l'Executiu espanyol no sembla convençut amb la justificació que dona una empresa que en els últims quatre anys s'ha adjudicat contractes per més de 1.000 milions d'euros. A més d'això, i en línia amb les obres públiques que la constructora ha dut a terme, María Jesús Montero, ministra d'Hisenda, va recalcar a Del Pi que podria haver tingut en compte l'"esforç inversor" que l'Estat espanyol havia fet sobre la companyia als últims exercicis. Per a Nadia Calviño, ministra d'Economia i vicepresidenta primera del Govern d'Espanya, va considerar com a "errònia" la decisió de Ferrovial de sortir del país ibèric. A més d'això, la política va recalcar que la firma de Del Pi "li deu tot a Espanya".
Fins i tot això, i després de diversos dies d'opinions confrontades i debats sobre la decisió de Ferrovial de traslladar la seva seu social als Països Baixos, la firma es manté en el dit el passat 28 de febrer, i demà informarà els inversors sobre la reorganització de la companyia. Ferrovial ja s'ha posat un marge temporal per dur a terme la fusió i, per tant, el seu salt als Països Baixos. L'empresa disposa de sis mesos per concloure la seva reorganització.