Ferrovial, a través de la seva filial Cintra, ha venut un 5% del capital de la societat índia IRB Infrastructure Developers (IRB) per 214 milions d'euros, segons ha informat aquest dimarts la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). La venda s'ha realitzat mitjançant la col·locació destinada a inversors institucionals de 301,9 milions d'accions a la Borsa nacional de l'Índia i la Borsa de Bombai (NSE i BSE, respectivament, per les seves sigles en anglès).
Ferrovial ha apuntat que els títols d'IRB es van vendre a un preu mitjà de 63,60 rupies (0,71 euros), mentre ha detallat que la plusvàlua abans d'impostos estimada se situa en 130 milions d'euros.
Amb aquesta operació, l'acció d'Infrastructure Developers aconsegueix més liquiditat, mentre que Ferrovial manté una participació del 19,9% a la companyia i roman com el segon accionista més gran. A més, Ferrovial ha destacat que continuarà comptant amb la mateixa representació en el consell d'administració. La transacció es produeix després d'anunciar recentment la compra d'un 24% d'IRB Infrastructure Trust i complementa l'estratègia de Ferrovial a l'Índia, "un mercat amb excel·lents perspectives de creixement a llarg termini".
Benefici net de 460 milions
Ferrovial va obtenir un benefici net de 460 milions d'euros el 2023, la qual cosa suposa un increment del 147% respecte a l'any anterior, a l'exercici del trasllat de la seva seu d'Espanya als Països Baixos. Segons va informar el grup d'obra pública i concessions la CNMV, la millora es va produir gràcies al creixement experimentat tant en els seus actius de carreteres i autopistes com en el seu negoci de construcció.
Els ingressos conjunts del grup que presideix Rafael del Pino van ascendir a 8.514 milions d'euros, un 13,2% més en termes comparables, amb un resultat brut d'explotació (ebitda) ajustat de 991 milions d'euros, un 40,6% més. Per divisions, els ingressos del negoci d'Autopistes van experimentar un augment del 42,1% en termes comparables respecte a l'exercici anterior, arribant a assolir els 1.085 milions d'euros, un 83% procedent dels Estats Units.
La branca d'Aeroports va experimentar un creixement del tràfic en tots els seus actius: Heathrow va rebre 79,2 milions de passatgers, la tercera dada més alta de la seva història, el que representa un augment del 28,6% respecte a 2022, al mateix temps que AGS (Aberdeen, Glasgow i Southampton, al Regne Unit) va experimentar una millora del 13,5%. Per la seva part, l'aeroport turc de Dalaman va continuar amb la seva tendència de creixement, amb 5,2 milions de passatgers i una alça del 15,5% interanual, assolint el seu màxim històric i superant així els nivells de 2019, previs a la pandèmia.
Pel que fa a la divisió de Construcció, va assolir uns ingressos de 7.070 milions d'euros, experimentant un augment del 9,9% en termes comparables respecte al passat exercici, degut principalment als resultats positius de la seva constructora polonesa, Budimex, i al bon comportament de la divisió a Espanya. Amb això, la cartera de Construcció va assolir el seu màxim històric i va tancar l'any en 15.632 milions d'euros, sense incloure contractes preadjudicats per un import aproximat de 1.900 milions d'euros. De cara a 2024, el conseller delegat de Ferrovial, Ignacio Madridejos, s'ha mostrat optimista i espera que la tendència de creixement de les àrees metropolitanes i de la mobilitat en mercats clau continuï impulsant l'augment del tràfic en els seus actius.