La multinacional Ficosa, especialitzada en solucions per a la visió i la seguretat en la indústria de l'automòbil, invertirà 600 milions d'euros en els cinc anys vinents en el desenvolupament de nous productes per impulsar el vehicle autònom, connectat i elèctric.
La companyia ha anunciat aquesta inversió coincidint amb la celebració del seu 75 aniversari, segons ha explicat aquest dimarts en un comunicat.
La injecció de 600 milions d'euros anirà dirigida també a impulsar projectes emmarcats en l'estratègia de sostenibilitat de la companyia, que busca aconseguir la neutralitat climàtica el 2030.
Fundada el 1949 en un petit taller de Barcelona per Josep Pujol, José María Pujol i José María Tarragó, la multinacional es va centrar en un primer moment en la fabricació de cables mecànics per al mercat de recanvis i va apostar per les noves tecnologies entre els anys 50 i 70 per convertir-se després en proveïdor de referència de components de l'automoció a nivell internacional.
Als anys 70, Ficosa va iniciar la seva expansió internacional i en aquests moments opera a 16 països d'Europa, Àsia, Àfrica, Amèrica del Nord i Amèrica del Sud, on compta, amb més de 9.000 treballadors.
L'empresa, que va facturar 1.150 milions d'euros el 2022, s'ha enfocat en el desenvolupament de tecnologies de visió, connectivitat, seguretat i e-movilidad.
Amb seu a Viladecavalls (Barcelona), Ficosa destina a prop del 8 % de les seves vendes projectes d'investigació i desenvolupament.
Una de les grans àrees de treball de la companyia són les càmeres, tant a l'interior com a l'exterior del vehicle, essencials per avançar cap al vehicle autònom. El 2023 va vendre més de set milions de càmeres.
La multinacional va començar a desenvolupar i comercialitzar solucions de visió el 2014 i s'ha convertit en el cinquè proveïdor de càmeres per al sector de l'automoció a escala mundial.