El Futbol Club Barcelona fixarà la seu de la seva filial de producció audiovisual i contingut digital, Barça Media, als Països Baixos, per cotitzar al Nasdaq nord-americà, segons consta en la documentació presentada davant de la Comissió de Valors i Borsa dels Estats Units (SEC).
Aquesta decisió, avançada pel diari El País, es produeix després que el passat 11 d'agost el club de futbol català anunciés un acord amb Mountain Partners, firma especialista en inversions en companyies tecnològiques i sectors emergents, per crear una spac (companyia amb un propòsit especial de compra, per les seves sigles en anglès) o societat d'inversió per treure una part de la societat a cotitzar al mercat de valors nord-americà.
Producció audiovisual i contingut digital del Barça
El moviment del Barcelona s'assembla al que l'abril passat va aprovar la junta d'accionistes de Ferrovial de traslladar la seu de la companyia de Madrid als Països Baixos per fer el salt a Wall Street. Barça Media és la societat que engloba tots els actius de producció audiovisual i contingut digital del Barça i està valorada en uns 1.000 milions de dòlars, uns 910 milions d'euros. De fet, el president del FC Barcelona, Joan Laporta, estima que tant Barça Vision i Barça Media es converteixin en una font d'ingressos significativa del club després del salt al parquet.
L'acord amb Mountain & Co. i Acquisition Corp. pretén que l'empresa pugui accedir a finançament en mercats de capital nord-americana. L'objectiu és accelerar les iniciatives del club al sector digital i poder difondre els continguts de Barça Media a noves audiències en mercats estratègics per al club a tot el món.
L'operació està pendent de l'aprovació de l'Assemblea General de Socis del FC Barcelona, prevista per al pròxim mes d'octubre.
Ingressos superiors als 150 milions
L'entitat blaugrana va tancar la temporada 2022-2023 disparant els seus ingressos comercials fins als 154,8 milions d'euros. Aquesta xifra va suposar un 18% més del que hi era pressupostat a l'inici de temporada i un 4% més del que es va registrar durant la temporada 2018/19, última completa abans de la pandèmia de la covid.
Entre totes les instal·lacions del club va destacar l'increment de facturació registrat en el Spotify Camp Nou, que va reportar 97,6 milions d'euros d'ingressos durant la temporada. De fet, aquesta ha estat la primera temporada en la història del Barça en la qual s'han venut més d'un milió d'entrades per veure el primer equip masculí. L'augment més significatiu va ser en el futbol femení, que va aconseguir sumar els èxits esportius amb els ingressos per taquillatge amb una facturació de 2,7 milions d'euros per la venda d'entrades.
En l'àmbit del patrocini, el FC Barcelona va generar 97,6 milions d'euros d'ingressos addicionals, gràcies a la firma de 20 nous contractes. Entre els nous patrocinadors del Club va destacar la incorporació de Spotify, que va implicar el canvi de nom de l'estadi.