Fitness Park accelera en el seu quart any a Espanya. La cadena de gimnasos francesa, que va aterrar a Madrid en plena pandèmia, compta amb 34 centres al país i preveu tancar l'any fregant la cinquantena. Frédéric Conquet, director general de Fitness Park, assegura que són al 90% de les ciutats d'Espanya i que a finals de 2024 estaran a "pràcticament totes". En aquest sentit, el directiu assenyala que, si tot va sobre la marxa, l'any que ve preveuen obrir 2 locals cada mes. "El 2020 vam obrir un parell d'espais, un a Madrid i l'altre a Barcelona, l'any següent vam obrir tres gimnasos més i la idea era anar creixent a tall de taca d'oli", defensa Conquet, que agrega que en el cas de Barcelona tancaran l'any amb quatre locals i en el conjunt de Catalunya superaran la mitja dotzena. Respecte a Madrid, calculen acabar el 2024 amb entre 9 o 10 espais.

Al llarg de l'any passat van apujar la persiana d'una quinzena de nous gimnasos i la inversió per a aquests nous locals va ser de més de 30 milions d'euros, la qual cosa es tradueix en un desemborsament de 2 milions d'euros per centre, aproximadament. Pel que fa al nombre d'usuaris, el juny de 2023 comptaven amb 60.000 abonats en l'àmbit nacional, actualment compten amb 135.000 i els plans de creixement impliquen arribar els 200.000 socis el juny de 2025.

Respecte al públic objectiu, Conquet explica que dues terceres parts de la seva audiència és gent jove d'entre 18 i 28 anys. "La majoria dels nostres usuaris són de la Generació Z i Millenial i, per gèneres, el 60% dels socis actius són homes, mentre que el 40% restants són dones". En aquesta línia, el directiu confirma que era un dels "objectius" en el seu aterratge al país, ja que descriu que "a la gent jove els costava trobar un gimnàs adaptat per a ells".

60 milions de facturació

L'ensenya va facturar 42 milions d'euros el 2023 i per a aquest 2024 preveu assolir els 60 milions. "És un negoci amb un múscul financer important, som rendibles des del principi i fins ara tot ha estat amb capital propi", indica el director general de Fitness Park, que afirma que avui en dia la plantilla a Espanya assoleix els 380 treballadors.

Sobre les tarifes, Conquet apunta que els preus són "molt competitius" i que el tiquet mitjà és de 27 euros mensuals i 17 euros el primer mes. "Amb aquesta quota pots entrar a tots els Fitness Park del món, entrar i sortir quan vulguis i marcar les teves pautes i objectius a través de l'aplicació". Més enllà de les sales de màquines, als gimnasos també hi ha zones de bàscula, zones d'hidromassatge, espai per a entrenaments personals i una zona de descans, a més d'una àrea de boxa amb una tarifa addicional de 20 euros mensuals.

Sala d'entrenament de Fitnes Park | Foto: Cedida
Sala d'entrenament de Fitness Park | Foto: Cedida

Màquines 'prèmium'

Des de Fitness Park treballen amb les marques més reconegudes del mercat com Technogym, Eleiko i Hammer Strenght i Conquet assegura que és la seva senya d'identitat. "Treballem amb un tipus de marques específiques d'última gamma, són les més cobejades del mercat i som la primera marca de gimnasos que col·loca diferents marques de molt renom en un mateix espai".

Pel que fa a l'horari, les sales obren cada dia de 6:00 del matí fins a la 1:00. "A Espanya no estem acostumats a veure-ho, però a molts països d'Europa i als Estats Units els gimnasos solen obrir tots els dies, fins i tot a la nit. Era una de les nostres apostes principals perquè els gimnasos convencionals limiten molt l'horari i en el nostre cas no volíem que fos així. L'acollida ha estat molt bona a totes les ciutats en les quals som perquè als abonats no els limitem l'horari i ens ho agraeixen". Sobre les classes dirigides, el director general de la companyia confirma que al seu públic objectiu no li interessen i que "cada vegada les estan reduint més".

La cadena low cost va néixer a França fa més de 30 anys i es troba present a tres països (França, Espanya i Marroc) en règim de masterfranquicia. "La idea és continuar expandint-nos, apostar per la innovació i adaptar-nos al nostre públic", acaba.