Fitness Park assoleix objectius. La cadena de gimnasos francesa, que va arribar a Madrid en plena pandèmia i que a Barcelona compta amb tres gimnasos, va tancar l'any 2024 amb una facturació superior als 60 milions d'euros, un 40% més que l'any anterior i amb més de 200.000 socis a escala internacional, la qual cosa suposa un increment del 60%. Pel que fa al 2025, la marca de gimnasos preveu superar els 90 milions d'euros de facturació i arribar als 80 centres arreu d'Espanya, enfront dels 45 que té actualment.
Expansió de Fitness Park
De fet, la cadena va duplicar la seva presència a Espanya al llarg de l'any passat, passant de la vintena de centres a superar els 45 establiments. Amb tot, Fitness Park compta amb més de 72.000 metres quadrats de superfície repartits per tot el territori, concentrant els esforços especialment a la capital catalana, Madrid i València.
Durant el 2024, la firma va realitzar una inversió de més de 40 milions d'euros, uns 2 milions d'euros per cada centre i enguany preveu seguir creixent fins a arribar a la vuitantena de gimnasos arreu d'Espanya. En concret, Fitness Park posarà el focus en l'obertura de gimnasos a noves ciutats com Màlaga, Sevilla, Còrdova, Almeria, Alacant i Oviedo, entre altres, i treballa per consolidar-se a les ciutats on ja opera.
Frédéric Conquet, director general de Fitness Park, explica que "l'any 2020, en plena pandèmia, vam obrir un parell d'espais, un a Madrid i l'altre a Barcelona, l'any següent vam obrir tres gimnasos més i la idea era anar creixent a tall de taca d'oli". Ara, la finalitat del negoci és seguir ampliant els centres amb aquesta estratègia i obrir en punts clau de les principals ciutats del país.
Els horaris, el tret distintiu dels centres
Dos dels trets característics de Fitness Park són els horaris i els usuaris. Sobre el públic objectiu dels centres, Conquet explica que dues terceres parts de la seva audiència és gent jove d'entre 18 i 28 anys. "La majoria dels nostres usuaris són de la Generació Z i Millenial i, per gèneres, el 60% dels socis actius són homes, mentre que el 40% restants són dones". En aquesta línia, el directiu confirma que era un dels "objectius" en el seu aterratge al país, ja que descriu que "a la gent jove els costava trobar un gimnàs adaptat per a ells" i assegura que aquests centres són el tipus de gimnasos que volen els més joves.
Pel que fa a l'horari, les sales obren cada dia de 6:00 del matí fins a la 1:00. "A Espanya no estem acostumats a veure-ho, però a molts països d'Europa i als Estats Units els gimnasos solen obrir tots els dies, fins i tot a la nit. Era una de les nostres apostes principals perquè els gimnasos convencionals limiten molt l'horari i en el nostre cas no volíem que fos així. L'acollida ha estat molt bona a totes les ciutats en les quals som perquè als abonats no els limitem l'horari i ens ho agraeixen".
La cadena low cost va néixer a França fa més de 30 anys i es troba present a tres països (França, Espanya i Marroc) en règim de masterfranquicia. "La idea és continuar expandint-nos, apostar per la innovació i adaptar-nos al nostre públic", acaba el directiu.