Flatiron, filial d'ACS als Estats Units, s'ha adjudicat un contracte de 446,3 milions de dòlars (411 milions d'euros) per construir una xarxa de trànsit ràpid per la qual circularan els autobusos de la xarxa metropolitana de transport de San Antonio, a Texas.
Es tracta de la nova Línia Verda, que consta de prop de 20 quilòmetres de longitud, els carrils ràpids d'autobús i estacions de la qual construirà Flatiron en joint venture amb el seu soci Herzog, una companyia nord-americana especialitzada en l'àmbit del transport públic.
En concret, aixecaran 26 noves parades d'autobús amb millores per a persones amb mobilitat reduïda, així com tots els carrils necessaris específics per a la circulació dels autobusos en vies ràpides.
"Sistemes d'Autobús de Trànsit Ràpid"
Els anomenats Sistemes d'Autobús de Trànsit Ràpid estan guanyant protagonisme a Estats Units a causa dels seus baixos costos de capital, les seves opcions de servei flexible i la seva capacitat per millorar ràpidament l'accés al transport públic.
"Aquest projecte de col·laboració transformacional connectarà les comunitats de San Antonio, mentre proporcionarà una ruta eficient a través del cor de la ciutat. La Línia Verda accelerarà l'accés dels residents als principals centres d'ocupació i millorarà l'accés als centres mèdics i altres necessitats de la vida quotidiana", ha assenyalat el vicepresident executiu d'Operacions de Flatiron, Dale Nelson.
Fa uns mesos, Flatiron va anunciar una adjudicació per part les autoritats de l'Estat de Virgínia per dissenyar i construir dos projectes ferroviaris. Els esmentats projectes, que comprenen diversos trams de vies i ponts, sumen un cost de 2.700 milions de dòlars, més de 2.500 milions d'euros. La Viginia Passenger Rail Authority (VPRA) va seleccionar a la joint venture formada per Skanska i Flatiron per a la construcció del projecte Long Bridge-North, mentre que va adjudicar a una altra aliança d'empreses, constituïda en aquest cas per Flatiron i Herzog, la circumval·lació Franconia-Springfield.