Fluidra ha arrencat la construcció d'una nova nau logística a Sant Feliu de Buixalleu (Girona), i que serà desenvolupada per Logicor. L'EMEA Manufacturing General Manager (FMD) de Fluidra, Martí Giralt, ha explicat que s'espera que la construcció de la nau finalitzi al març i que es pugui començar a operar a l'abril de l'any que ve.
Les noves instal·lacions de la multinacional de piscines i wellness permetran centralitzar l'estoc i "millorar els serveis de lliurament dels productes" per donar resposta a l'alta demanda als mercats del sud d'Europa. Aquesta és la segona nau logística de Fluidra a la localitat, amb una superfície conjunta de 24.000 metres quadrats i ubicades en "un espai estratègic a prop de l'autopista AP-7".
L'immoble està dissenyat "per complir els més alts estàndards de qualitat, de seguretat i sostenibilitat" i preveu obtenir la qualificació Breeam Very Good i dur a terme activitats incloses sota la regulació Seveso.
Fluidra redueix el seu benefici un 37%
Fluidra va tancar el primer semestre de l'any amb uns beneficis de 104 milions d'euros, la qual cosa representa un 37,5% menys que en el mateix període de l'any anterior. En aquest sentit, les vendes del negoci van baixar un 18%, fins als 1.186 milions d'euros.
L'empresa presidida per Eloi Planes va informar la setmana passada a la CNMV que aquests resultats registrats fins al mes de juny es troben "dins del rang d'expectatives per a l'any", en un mercat en procés de normalització i en un entorn macroeconòmic "complicat" després d'anys de fort creixement, la qual cosa li ha fet rebaixar el rang de les seves previsions per a aquest any. Així, la companyia espera tancar el 2023 amb unes vendes d'entre 2.000 milions i 2.100 milions d'euros, un ebitda d'entre 410 milions i 450 milions i un benefici de caixa net d'entre 0,95 i 1,15 euros per acció.
L'ebitda del primer semestre es va situar en 288 milions d'euros, un 20,2% menys que en el mateix període de l'any anterior, el que reflecteix l'efecte d'unes vendes més baixes malgrat la recuperació del marge brut. Segons l'empresa de piscines i wellness, les iniciatives de reestructuració i control de costos, que formen part del programa de simplificació, van contribuir positivament a mitigar la inflació de costos.
Programa de Simplificació de costos
Per zones geogràfiques, els ingressos d'Amèrica del Nord van baixar pràcticament un 20%; els del sud d'Europa, un 14%; els de la resta del món, un 9%; al mateix temps que les vendes a Europa central i del nord van disminuir un 28%. Per unitats de negoci, piscina comercial va augmentar les seves vendes un 4%, gràcies a la recuperació del turisme, mentre que piscina residencial va descendir un 21%.
L'empresa està immersa en el Programa de Simplificació de costos amb el qual espera crear valor a llarg termini i millorar la resiliència de la companyia. El programa està centrat en la millora dels marges i la reducció dels costos fixos i preveu generar una millora de l'ebitda de 100 milions d'euros en els pròxims tres anys. Actualment, s'estan duent a terme més de 350 iniciatives que generaran uns 29 milions d'euros d'estalvi aquest 2023, prop de l'objectiu d'aconseguir un terç dels estalvis del programa previstos per aquest any.