Les patronals que van liderar portar per primera vegada Chery a Catalunya, Foment del Treball i la Unió Patronal Metal·lúrgica (UPM), demanen "apel·lar a la prudència" davant un moment clau per decidir el futur de la multinacional xinesa si passa aprop o lluny dels terrenys de l'antiga Nissan. A través d'un comunicat, ambdues patronals han volgut "subratllar la importància del que significa aquest compromís de bones intencions per un projecte que convé a Catalunya i al conjunt d'Espanya".
Es refereix al principi d'entesa amb l'Hub Tech Factory, responsable de la reindustrialització dels terrenys de l'antiga Nissan de Barcelona, a la Zona Franca, com la primera pedra d'un projecte de "gran envergadura per al futur industrial de tot el país que interessa a tothom", subratlla Foment. Cal recordar que la idea inicial va néixer l'any 2019 a través de l'actual president de la UPM i la Patronal Catalana de l'Automoció (Fecavem), Jaume Roura. Amb uns d'uns primers contactes, els empresaris xinesos van explorar l'opció de portar una de les seves plantes de producció a Catalunya, però la covid ho va paralitzar tot.
Posteriorment, les relacions es reprenen el novembre del 2022 amb una primera trobada a la seu de Foment del Treball, amb el seu president Josep Sánchez Llibre al capdavant i Jaume Roura. Després també es van reunir amb el president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, i el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent. Amb totes les parts connectades, les patronals celebren l'acord d'ahir i "lloen el bon treball i la implicació del Hub Tech Factory per acabar convertint en una realitat aquest projecte".
La implicació de l'Hub Tech Factory
Cal recordar que en la reunió celebrada ahir dimecres, van assistir el CEO de Btech, Rafael Ruiz -el Hub el conformen juntament amb QEV Technologies i l'assessoria de la consultora Improva el citat Hub Tech Factory-; Zhu Shaodong, director adjunt de Chery Internacional, mentre que en representació del Govern de la Generalitat hi ha assistit, Qiaoshan Xue, que és consultora sènior de Promoció Internacional de les Oficines de Comerç i Inversions de Catalunya a la Xina. El projecte passa per la possible fabricació de 50.000 vehicles a l'any de la marca xinesa a les instal·lacions, segons va avançar el mitjà especialitzat La Tribuna de la Automoción.
La delegació xinesa no amaga que Barcelona i Catalunya és una de les ciutats preferides per a la seva ubicació i altres atractius com el Port de Barcelona i el Port de Tarragona o la mateixa climatologia. D'altra banda, una de les grans vàlues és potenciar el departament d'I+D que compta amb 60.000 persones dedicades únicament a aquest àmbit que vol explorar, més enllà dels vehicles, la línia de negocis de les bateries, els xips i el software.