La planta de Ford Almussafes (València) fabricarà 300.000 unitats a l'any d'un nou vehicle que es llançarà a mitjans de l'any 2027. Es tracta d'un model que no serà elèctric 100%, però que, "en termes globals de càrrega de treball i ocupació garantirà nivells superiors al que suposaria en el dia d'avui una plataforma elèctrica".
Així ho ha donat a conèixer el sindicat UGT després de la reunió mantinguda aquest divendres amb la direcció de Ford Europa. Després de la trobada, l'organització sindical ha qualificat la informació rebuda com "una molt bona notícia", encara que ha matisat que això no "el resol tot" i a partir d'ara cal "abordar el tema de l'ocupació".
UGT ha explicat que el vehicle que fabricarà la planta valenciana és "un cotxe global que assolirà la xifra de 300.000 unitats a l'any". Serà "un vehicle totalment nou, i es llançarà a mitjans de 2027", ha remarcat.
En paraules del vicepresident europeu de Ford, Kieran Cahill, --citat pel sindicat--, aquest és el reconeixement de la companyia a València "per tots els compromisos complerts en els últims anys, i com a resposta a l'Acord per l'Electrificació, que, malgrat el gir que ha experimentat la situació de l'automòbil respecte a la mateixa, contínua sent l'eina que permet apostar pel futur de la planta valenciana".
El nou cotxe no serà elèctric 100%, "però en termes globals de càrrega de treball i ocupació garantirà nivells superiors al que suposaria en el dia d'avui una plataforma elèctrica", subratllen les mateixes fonts sindicals.
Pròxima reunió
Segons l'opinió d'UGT, "això no el resol tot, i ara caldrà abordar el tema de l'ocupació". Per a això, el sindicat serà convocat per part de la direcció local la propera setmana, avancen. "Malgrat les dificultats que encara haurem d'esquivar, i tenint en compte la situació d'incertesa que hem viscut en els últims mesos, i que va arribar a ser veritablement preocupant, avui podem dir que portem una molt bona notícia", asseveren des de UGT.
La reunió d'aquest divendres es produeix en un moment en què la fàbrica valenciana té en vigor fins al 20 de juny un nou expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) que durant diversos dies afectarà més de 2.000 treballadors. Al cessament de producció de la furgoneta Transit --la fàbrica valenciana només produeix ara un model, el Kuga-- s'ha sumat un problema de proveïment en motors i menor demanda del mercat nord-americà, segons el sindicat majoritari.
El passat 27 de març, el president global de Ford, Jim Farley, en una reunió a Dunton (Anglaterra) es va comprometre a assignar a la fàbrica valenciana la producció d'un vehicle de passatgers multinenergía, que suposaria una càrrega de treball "suficient" per a la fàbrica, segons es va traslladar UGT.