La direcció de Ford Espanya ha informat que s'iniciarà el període de consultes per a un ERO a la fàbrica d'Almussafes (València) que afecta uns 1.100 empleats aproximadament (el 19% de la plantilla), principalment a causa del cessament de la producció dels models S-Max i Galaxy aquest abril. Al butlletí intern de l'empresa s'informa que Ford està duent a terme una reestructuració profunda de les seves operacions a Europa, derivada de la revisió de la gamma de vehicles, i aquest divendres ha fet un pas més anunciant un redimensionament de la seva plantilla a Espanya. La plantilla actual de la planta de Ford a Almussafes (València) és de 5.800 treballadors.
En aquest sentit, des de la companyia advoquen per treballar "conjuntament i de manera constructiva" amb els sindicats amb l'objectiu de "minimitzar l'impacte" dels acomiadaments.
La fàbrica d'Almussafes va ser l'escollida per produir la nova plataforma de vehicles elèctrics GE2 a partir de 2025, una decisió que va assegurar la càrrega de treball en els pròxims anys. Encara que l'adjudicació dels nous vehicles elèctrics va suposar garantir el futur de la fàbrica, la direcció de l'empresa va avançar que la transformació de la producció suposaria redimensionar la plantilla perquè la fabricació de vehicles elèctrics requereix menys mà d'obra.
"Excedent de plantilla" a la fàbrica de Ford a Almussafes
El secretari general d'UGT-PV, Ismael Sáez, ha apuntat que la negociació del nou Expedient de Regulació d'Ocupació a Ford Espanya "no serà senzilla perquè afecta un nombre de treballadors important", encara que ha destacat que fins ara s'han evitat "sortides traumàtiques" i que confia que torni a ser així. El dirigent sindical ha recordat que la fàbrica de Ford a Almussafes s'enfronta a un "excedent de plantilla que ja se sabia que s'anava a produir a conseqüència de la pèrdua dels vehicles que ja s'havia anunciat i fins a l'arribada dels cotxes elèctrics està clar que hi ha aquí una vall que cal superar".
"Fins ara, des de la secció sindical d'UGT, hem estat evitant sortides traumàtiques i aquest és l'objectiu", ha assegurat Ismael Sáez. No obstant això, creu que "no serà una negociació senzilla, sens dubte afecta un nombre de treballadors important". "Hem demostrat a vegades que hem estat capaços de superar-ho, jo confio que aquesta vegada ho farem de nou", ha conclòs. La direcció de Ford Espanya va anunciar el passat 3 de març l'obertura d'un període de consultes per aplicar un nou Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) i els sindicats estan citats aquest divendres per constituir la comissió negociadora.
L'ERO a València també recaurà sobre treballadors a Madrid
El portaveu d'STM-Intersindical, Dani Portillo, ha qualificat el nombre d'acomiadaments de "dramàtic". "Sempre hem esperat que fos una xifra inferior" i augmenta la "tristesa perquè afectarà més plantilla" de l'esperada. A més, ha explicat que l'ERE també recaurà sobre treballadors a Madrid.
Segons Portillo, s'ha fixat un termini de 30 dies perquè sindicats i empresa aconsegueixin un acord i l'STM espera que "sigui tan beneficiós com perquè la gent es presenti voluntària". D'aquesta manera, exigirà que les sortides siguin "sempre" voluntàries. La Comissió Negociadora tornarà a reunir-se el pròxim 16 de març.