Ford ha anunciat aquest dimecres una nova estratègia d'electrificació en confimar que cancel·larà el SUV (Sport Utility Vehicle) elèctric que estava planejant fabricar i pel qual cobrirà 1.900 milions de dòlars (1.708 milions d'euros) en despeses addicionals i amortitzacions.
En un comunicat, el fabricant nord-americà explica que en aquesta nova estratègia, a més d'ajustar la cadència dels llançaments de productes i realinear el proveïment de bateries, planegen aprofitar les tecnologies híbrides per als seus pròxims SUV de tres files. Per aquest motiu, assumirà un càrrec no monetari especial d'aproximadament 400 milions de dòlars (359 milions d'euros) per a l'amortització de certs actius de fabricació específics de productes per al SUV de tres files totalment elèctrics prèviament planejat, que Ford ja no produirà.
Així mateix, assenyala que aquestes accions també poden resultar en despeses addicionals i despeses en efectiu de fins a 1.500 milions de dòlars (1.348 milions d'euros) que la companyia reflectirà en el trimestre en el que s'incorrin, com un element especial. El total de despeses es pot elevar a 1.900 milions de dòlars.
El pla de l'automobilística a més inclou ajustar el full de ruta de vehicles de la companyia a Amèrica del Nord, on prioritzarà la introducció d'una nova furgoneta comercial digitalment avançada el 2026, seguida de dues noves camionetes pick-up avançades el 2027 i altres vehicles assequibles en el futur.
Aquesta furgoneta comercial s'acoblarà en la planta de Ford a Ohio a partir de 2026. A més, una de les pick-up serà un model de mida mitjana basat en una plataforma encapçalada per l'exlíder d'enginyeria del reeixit Model Y de Tesla i l'altra és una camioneta de pròxima generació que Ford construirà a Tennessee dos anys més tard del planejat inicialment.
Ford també va realinear el seu pla de proveïment de bateries als EUA per reduir costos, maximitzar la utilització de la capacitat i recolzar la producció actual i futura de vehicles elèctrics.
Retallada de despeses
D'altra banda, el vicepresident i director financer de Ford, John Lawler, ha afirmat en el comunicat que, per millorar l'acompliment financer del seu negoci de vehicles elèctrics, augmentarà la seva combinació de producció de bateries als EUA per beneficiar-se dels crèdits fiscals de fabricació inclosos en la Llei de Reducció de la Inflació de 2022 de l'Administració Biden. A més, la companyia assenyala que ateses les opcions de propulsió i la creixent demanda d'híbrids, la combinació de despeses de capital anuals de Ford dedicats a vehicles elèctrics de bateria (BEV) disminuirà en aproximadament del 40% al 30%.
El fabricant d'automòbils també va anunciar que està modificant els seus plans de proveïment de bateries, esmentant la necessitat de competir millor amb competidors xinesos de menor cost.
Tecnologies híbrides
Finalment, Ford indica que per a algunes aplicacions comercials i per a vehicles més grans, el cost de la bateria d'un vehicle purament elèctric continua sent un desafiament. Per aquet motiu, intenten desenvolupar una nova família de SUV electrificats de tres files que inclouran tecnologies híbrides que poden oferir eficiència, beneficis de rendiment i reducció d'emissions en comparació amb els vehicles de gasolina purs i ampliar l'autonomia del vehicle en viatges per carretera en relació amb els vehicles elèctrics purs.
A més, explica que la camioneta Super Duty Serie F de pròxima generació tindrà una varietat d'opcions de propulsió, aprofitant el lideratge de vendes de camionetes híbrides de Ford amb la F-150 i la Maverick. "Com a líder mundial en camionetes pick-up, estem preparant aquesta valuosa franquícia per al futur en totes les mides amb opcions de propulsió híbrida, elèctrica i altres opcions electrificades, fet que brinda als clients individuals i a les empreses la possibilitat d'elegir en funció de com utilitzen les seves camionetes", va afirmar el president i director executiu de Ford, Jim Farley. D'altra banda, el nou conveni col·lectiu de Ford als EE. UU. costarà 8.000 milions a l'automobilística.