La direcció de la fàbrica de Ford a Almussafes (València) ha concretat que el nou expedient de regulació d'ocupació (ERO) a la factoria afectarà a 1.622 treballadors, dels que 626 serien baixes incentivades amb caràcter definitiu i 996 serien acomiadaments objectius amb preferència de recontractació el 2027, any en el qual hi ha previst el llançament del nou vehicle multienergia que fabricarà la planta.

Així ho ha explicat el sindicat majoritari, UGT, després de la reunió mantinguda aquest dimecres en què s'ha constituït la comissió negociadora de l'ERO proposat per l'empresa. La companyia ha lliurat als sindicats la documentació amb la xifra de l'excedent de personal.

Aquest nou expedient a la fàbrica, que actualment compta amb prop de 4.700 treballadors, supera el nombre de treballadors afectats en qui es va tancar l'abril de l'any passat, que va suposar la sortida de 1.124 empleats a través de plans de prejubilacions des dels 53 anys i un programa de sortides incentivades.

UGT ha reclamat que "cal arbitrar solucions transitòries viables" i s'ha mostrat "segur" que "comptaran amb el suport de les administracions, i també hauran de comptar amb la predisposició de la direcció de Ford".

El sindicat no tornarà a la taula de negociació fins a haver celebrat la seva Assemblea d'Afiliados dissabte vinent dia 15, per la qual cosa la següent reunió es produirà dilluns dia 17. "A partir d'allà, estarem en disposició de fer públic per on passaria un possible Acord amb la UGT", ha assenyalat l'organització.

El nou ERO, el quart a Almussafes des que Ford va iniciar el 2018 la seva reestructuració a Europa, es va avançar després que la direcció anunciés el llançament d'un nou vehicle multienergia a mitjans de l'any 2027 i que es produirà a la fàbrica valenciana. Es tracta d'un vehicle global la producció anual del qual assolirà les 300.000 unitats.

La direcció de Ford va assegurar que la intenció de negociar aquest ERO no canvia l'objectiu de la companyia de fabricar aquest model. Es pot recordar que en aquests moments Almussafes només produeix el Ford Kuga, després del cessament de fabricació de la furgoneta Transit el 17 d'abril, i des de la planta valenciana busquen una càrrega de treball que garanteixi el seu futur.

Tot això es produeix malgrat que la planta d'Almussafes, el 2022, fos l'elegida per fabricar els vehicles elèctrics de Ford a Europa, unes inversions que la companyia ha ajornat.