La direcció de Ford Almussafes ha plantejat un nou expedient de regulació d'ocupació (ERO) i ha convocat l'inici del període de consultes per negociar-lo el pròxim 28 de maig, segons ha informat el sindicat UGT aquest dimecres a la planta valenciana. Aquest anunci es produeix després que la direcció de Ford Europa comuniqués la setmana passada que el llançament del nou vehicle multienergia es produirà a mitjans de l'any 2027. Es tracta d'un vehicle global la producció anual del qual assolirà les 300.000 unitats, aproximadament.
Per "emprendre la llarga travessia fins que arribi el nou vehicle a les línies de producció", adverteix l'organització sindical en un comunicat, "cal reflectir diferents qüestions negre sobre blanc". Una d'elles, apunta, és quin volum d'ocupació es requerirà i quan es xifra l'excedent definitiu de personal, si és que n'hi ha. Per a això, l'empresa automobilística ha convocat l'inici del període de consultes per negociar un ERO el pròxim dia 28 de maig.
Renúncia al PERTE de l'automòbil elèctric
Així mateix, des del sindicat UGT recorden que recentment la companyia automobilística va fer pública la seva renúncia al PERTE de l'automòbil elèctric, argumentant que no podrà complir els terminis que exigeix l'esmentat Pla. "I és que, és una evidència que els terminis de Ford són uns altres, tenint en compte el retard que experimenta l'electrificació a Europa, i els estudis de mercat realitzats," recalca el sindicat.
UGT, no obstant això, subratlla que l'Acord per l'Electrificació "continua sent l'eina fonamental per la qual la direcció mundial de Ford ha reafirmat la seva aposta per València". "D'ara endavant, la Comissió de l'Observatori per a l'Electrificació haurà de cobrar protagonisme per analitzar la situació socioeconòmica, així com quines mesures de flexibilitat són necessàries, o no, en cada moment", ressalta aquesta font.
"València tindrà vehicle i treball suficient"
És a dir, recorden que "canvien les dates i el model del cotxe, però no el compromís per ambdues parts". "València tindrà vehicle i prou càrrega de treball, situació que lamentablement no es produirà a totes les fàbriques europees", emfatitzen. Per tant, amb totes aquestes dades i la informació disponible, el sindicat convocarà per al pròxim dia 1 de juny una Assemblea General d'Afiliats i Afiliades amb l'objectiu de "compartir informació i conformar propostes que siguin factibles i ofereixin solucions a aquesta complexa situació".
De fet, el passat 27 de març, el president global de Ford, Jim Farley, en una reunió a Dunton (Anglaterra) es va comprometre a assignar a la fàbrica valenciana la producció d'un vehicle de passatgers multinenergia, que suposaria una càrrega de treball "suficient" per a la fàbrica, segons es va traslladar al sindicat UGT.