Ford posa xifres a la magnitud del seu ajustament a Europa amb motiu de l'electrificació de la producció. La multinacional ha anunciat aquest dimarts que preveu acomiadar en total 3.800 empleats, 2.800 en la part d'Enginyeria, i 1.000 en funcions administratives, Màrqueting, Vendes i Distribució a tot Europa. Es tracta de 600 llocs de treball més a eliminar dels quals van denunciar setmanes enrere els sindicats de l'empresa a Alemanya, el país més perjudicat per aquestes retallades. De fet, segons ha precisat la companyia en un comunicat, 2.300 de les sortides es produiran en la planta germànica de Colònia i 1.300 al Regne Unit. En la resta d'Europa hi haurà 200 sortides: 100 en desenvolupament de producte i 100 en funcions administratives.
L'objectiu, segons detalla l'empresa en un comunicat, és crear "una estructura de costos més lleugera i competitiva" a la regió", segons ha revelat Martin Sander, director general de Ford Model E a Europa en una recent compareixença de premsa recollida per Reuters.
Per classificació funcional, els acomiadaments es reparteixen entre 2.800 empleats de la seva estructura d'Enginyeria en Europa i uns 1.000 empleats d'Administració, Màrqueting i Vendes per crear una "estructura de costos més àgil per a les funcions administratives, màrqueting, vendes i distribució" a Europa.
D'aquesta manera, l'àrea de desenvolupament de producte, que és independent de la fabricació, i la d'administració són les més afectades per les retallades laborals. Quant a l'estructura de la multinacional a Espanya, fonts de la companyia precisen que el nombre de treballadors afectats serà "proporcional a la mida del mercat", si bé no han concretat una xifra.
Tanmateix, els acomiadaments a Espanya no afectarien el personal de fabricació de la planta d'Almussafes dependent de Ford Espanya i es concentraran en l'àrea de Màrqueting i Vendes que l'automobilística té a Madrid. Fonts sindicals consultades per ON ECONOMIA precisen que, en cas de produir-se sortides en la planta d'Almussafes, serien del personal de desenvolupament de producte dependent de Ford Alemanya, conforme als plans anunciats per l'empresa. Això deixaria doncs al marge dels ajustaments al personal de planta de la factoria valenciana dependent de Ford Espanya.
3.400 llocs de treball en Enginyeria després de les sortides
Aquests canvis, que impliquen la sortida de 2.800 empleats de desenvolupament de producte, estan dirigits a la transició a motoritzacions 100% elèctriques i menor complexitat dels vehicles. Ford explica en el seu comunicat que mantindrà una organització d'enginyeria amb unes 3.400 posicions a Europa, enfocades en disseny de vehicles i desenvolupament, així com la creació de serveis connectats.
Addicionalment, es crearà una estructura de costos més àgil per a les funcions administratives, Màrqueting, Vendes i Distribució a Europa, motiu pel qual es procedirà a suprimir uns 1.000 llocs de treball.
"Aquestes són decisions difícils que no s'han pres a la lleugera. Reconeixem la incertesa que crea per al nostre equip, i els asseguro que els oferirem el nostre suport en els propers mesos. Iniciarem un diàleg amb els nostres socis sindicals per avançar conjuntament en la construcció d'un futur pròsper per al nostre negoci a Europa", ha indicat Martin Sander.