La companyia de cosmètica natural Freshly afronta un pla de reestructuració davant la caiguda de les vendes del comerç electrònic el 2023. Fruit d'aquesta reorganització, l'empresa preveu acomiadar 52 treballadors a Reus, el 18% de la plantilla. Segons ha informat la companyia, el procediment es deu a “raons econòmiques i organitzatives” davant la necessària evolució de la marca i el mercat i està negociant amb els representants dels treballadors les condicions de l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO).

Freshly Cosmetics admet que ha d'adaptar la seva estructura a les transformacions del mercat, on la demanda del comerç electrònic ha davallat. Per a aquesta marca, catalana fundada el 2016 de la mà de Miquel Antolín i Mireia Trepat, les vendes online generaven el 78% del negoci. El 2023, el grup va elevar les vendes un 3,3%, fins a assolir 46,5 milions d'euros, després de comptar amb més d'1,5 milions de clients. 

A través d'un nou pla estratègic a cinc anys, l'empresa busca recuperar el seu enfocament inicial en la innovació de producte. Aspira així a consolidar-se com una marca omnicanal, incrementant la seva disponibilitat física a Espanya, Itàlia i Portugal a través de canals B2B. En aquest segment -el canal de wholesale- la companyia preveia facturar cinc milions d'euros el 2024. El nou pla també inclou una estratègia de màrqueting centrada en la construcció de marca i una forta aposta per la innovació en producte, amb l'objectiu d'oferir una proposta de valor única en el sector, segons ha concretat en un comunicat.

Freshly és una marca amb ADN digital que ha crescut a través del seu propi canal online, fins a arribar a 36 països d'Europa, Amèrica i Àsia i que l’any 2019 va iniciar la seva expansió amb botigues físiques, que va intensificar el 2023, amb l'obertura de 18 punts de venda a Espanya. Ara per ara, opera amb 650 punts de venda distribuïts a Espanya, Andorra, Itàlia, Portugal i França. 

També dins dels plans de creixement, a l'inici de 2023, la companyia amb seu a Reus, va posar en marxa un centre de producció situat al seu centre logístic de Gandesa. Aquest espai, d’uns 700 m² va ser l'inici de per a la fabricació i envasat dels seus productes. A banda de la fabricació i envasat de l’oli corporal top vendes, amb dotze olis vegetals i un 100% d’ingredients naturals, Freshly Cosmetics ha començat a envasar dos productes més —el Vitamin C Concentrate Serum i la Bloom Orchid Face Cream—. El centre logístic a Gandesa (Tarragona) té 14.000 metres quadrats de superfície des d'on preparen les comandes que reben en línia, les comandes per a les botigues i l'estoc de la marca. La formulació dels productes la fan a Reus i, a Barcelona, compten amb un laboratori externalitzat des d'on fabriquen els articles.