El grup Frigorífics Ferrer, especialitzat en la venda i distribució de peix fresc i congelat, està considerant posar en marxa un segon centre d'emmagatzematge i distribució a Catalunya, per afrontar el creixement previst per als pròxims anys i que passa, entre altres, per l'objectiu de consolidar-se al mercat català i espanyol. "Tenim molt recorregut encara per créixer a Catalunya, i a les places de Madrid i València, que també volem reforçar", ha assenyalat el director general, Juli Ferrer, membre de la quarta generació del grup familiar. 

Des de fa uns anys la central a Catalunya, que és el magatzem que tenen a Vic -d'on és l'empresa-, i que actualment disposa d'espai per a 5.000 palets d'emmagatzematge, "ja no és suficient". Serveix per subministrar Catalunya, Aragó, Alacant i Castelló i el sud de França. L'objectiu és doblar aquesta capacitat i millorar els processos i la digitalització per agilitzar les expedicions o la preparació de les comandes diàries. En aquests moments la companyia es troba en un procés per escollir els terrenys més idonis, però la intenció és ubicar el nou magatzem a la comarca d'Osona, segons declaracions a l'agència de notícies ACN.

La companyia, constituïda per la familiar Ferrer el 1924, també invertirà cinc milions d'euros a la seu que tenen a Madrid. "Les instal·lacions se'ns han quedat petites", ha explicat Juli Ferrer. 

Amb aquests dos projectes entre mans, el grup Frigorífics Ferrer arriba al seu centenari amb unes previsions de facturació de 150 milions d'euros i ampliar els mercats d'importació des d'Àsia, Amèrica i Europa. Segons dades facilitades pel grup, tenen més de 18.700 clients i més de 770 proveïdors.

Processament del peix a la línia de producció de Frigorífics Ferrer. Laura Busquets / ACN

Dues terceres parts de les vendes se centren en l'hostaleria, siguin cadenes de restauració o restaurants i bars, i un de cada tres productes se serveix amb marca pròpia. Una altra part important també la venen a supermercats, i darrerament han obert una altra branca del negoci per servir al segment de les col·lectivitats, com hospitals, residències o col·legis.

També ha crescut a través de compres. El 2023, es va quedar l'empresa Sampera Mercat del peix, de qui va adquirir el know how de la compra directa a més de 30 llotges de l'arc Mediterrani per crear una nova línia de negoci d'alta gamma. I dos anys abans havien comprat Frozen Foods Solutions, a Madrid.

La companyia disposa d'una gran flota de vehicles, uns 200, que des de les sis delegacions de què disposen fan arribar els seus productes (unes 5.700 referències) als seus clients, que cada vegada més demanen "vestits a mida", explica el president del grup Julià Ferrer. Des de la seva trajectòria, el president constata que el mercat de la distribució de peix fresc i congelat ha canviat molt en els darrers anys. "La negociació, el tracte o la manera de servir no tenen res a veure", ha puntualitzat Ferrer. Per exemple, ara des de l'hostaleria ja demanen gairebé els peixos "per posar a la planxa" i "cal adaptar-s'hi". 

Els membres de la tercera i quarta generació de la familia Ferrer, que gestionen l'empresa. Laura Busquets / ACN

Els orígens, a Vic

Els orígens es remunten a 1924, quan Manela Fargas i Julià Ferrer van obrir la peixateria Ca la Manela als anys 50 al carrer dels Argenters de Vic, després de regentar durant molts anys una parada de peix al carrer de la Ramada de Vic. L'activitat a Ca la Manela va anar creixent i als anys 70 van obrir el primer magatzem amb cambra de congelat. Aquella dècada van obtenir l'exclusivitat de Pescanova i Frigo a Osona i al Ripollès.  Als 90 i 2000 l'empresa va anar creixent fins que el 2010 van comprar una nau a Mercabarna.

El 2016 i el 2017 van ser dos anys importants per l'expansió de la companyia, la primera a València i la segona a Mercamadrid. Julià Ferrer, president del grup Ferrer, ha explicat a l'ACN que des que la tercera generació es va incorporar al capdavant de l'empresa, es va continuar amb la voluntat del seu pare i el seu avi de créixer i que l'empresa fos més gran i més moderna, "i pogués donar servei cada vegada a una zona més àmplia".