L'empresa gironina Frit Ravich ha tancat el 2024 amb una facturació de 332 milions d'euros, que suposa un 10% més sobre l'exercici precedent. La companyia familiar amb seu a Maçanet de la Selva (Girona) destaca que l'evolució del negoci ha estat de doble dígit, en línia amb els últims anys, pel que fa al valor de les vendes. Per volum, en l’últim any, l’empresa ha venut 285 milions d’unitats, un increment notable respecte dels 261 milions d’unitats del 2023. Això permet reforçar el seu pla de creixement que té per horitzó arribar a una facturació de 600 milions, el 2030.
L'increment de les vendes correspon al bon desenvolupament de les marques pròpies de Frit Ravich -Caseras, Premium, Top Corn, Cocteleo i les noves Real Bites- en les seves divisions de patates fregides, pica-pica i fruits secs. El principal creixement s'ha registrat als canals d'impuls i hostaleria.
La companyia que dirigeix Judith Viader, membre de la segona generació de la saga familiar destaca també la penetració de les referències de les principals marques de snacking que distribueix als diferents canals de venda. Entre els més recents, els sucs Capri-Sun i els snacks Samai, en els mercats d’Espanya, Andorra i el Marroc. Sumant la distribució de terceres marques, el grup comercialitza més de 4.500 referències de producte, atenent més de 50.000 punts de venda setmanalment i gestionant 3.700 comandes cada dia.
Pel que fa a les vendes a l'exterior s'ha registrat també un creixement important, i s'ha ampliat la cartera de clients en els mercats on ja operava. Actualment, l’empresa té presència a 25 països, amb l’objectiu de seguir creixent a Europa, Àfrica i l’Orient Mitjà. Frit Ravich té una plantilla de 1.200 treballadors repartits entre la seu central i les 38 delegacions comercials. En l'últim any s'han incorporat 103 persones i s'han fet 87 promocions internes, "reforçant així la seva aposta pel talent i el creixement professional", segons ha informat el grup aquest dimarts. El grup valora el seu propòsit corporatiu ‘Alimentem moments de vida’, que afavoreix la seva "voluntat d’acompanyar clients, proveïdors, consumidors i empleats en la seva evolució personal i professional".
En l’últim any, l’empresa ha venut 285 milions d’unitats, un increment notable respecte dels 261 milions d’unitats del 2023. L'empresa assegura que les constants innovacions en el producte han ajudat a mantenir aquest volum de vendes al llarg de l'any. Això fa que actualment comptin amb una cartera de més de 1.000 referències pròpies.
Per altra banda, Frit Ravich ha incrementat un 28% les inversions, arribant als 7 milions d'euros el 2024. Es tracta de millores per incrementar la capacitat tecnològica i en la digitalització. En l'últim exercici s'ha acabat la inversió per augmentar la capacitat de les crispeteres on la marca Top Corn es manté com a referent a Espanya, amb una quota de mercat del 43%.
Al llarg del 2025 es preveu que les inversions es mantinguin per "reforçar i ampliar la capacitat productiva i logística de l'empresa", a la factoria de Maçanet de la Selva. A més, es mantindran les inversions en sostenibilitat per reforçar l'eficiència energètica de la planta i dels processos que segueixen.