El patronat de la Fundació La Caixa ha aprovat per unanimitat la designació de Javier Godó Muntañola com a vicepresident de l'entitat. El comte de Godó (Barcelona, 1941) és patró de la Fundació La Caixa i vicepresident del consell d'administració de CriteriaCaixa des de juny de 2014.

Javier Godó substitueix en la vicepresidència el notari Juan José López Burniol, que va deixar el càrrec el desembre passat, després de set anys en el càrrec. López Burniol ha estat 20 anys vinculat a l'entitat: va ser conseller de l'assemblea general l'any 2005 i formava part de la patronal de la Fundació des de feia una dècada.

La resta del patronat de La Caixa està format per José Mará Álvarez-Pallete, expresident de Telefónica, i el seu successor en el càrrec, Marc Murtra; l'exministre israelià Shlomo Ben Ami; l'auditor Xavier Brossa; la notària Isabel Gabarró; Lluís Carreras; el magistrat Eugeni Gay, l'exconseller de la Generalitat Francesc Homs; Asunción Ortega; i Artur Santos. El director general és José María Coronas, que ha assumit el canvi el gener passat, en substitució d'Antonio Vila, de 75 anys. Coronas manté els seus actuals càrrecs de secretari general del patronat de la Fundació i secretari del consell de Criteria Caixa.

Actualment, Javier Godó Muntañola és president del Grup Multimèdia Grup Godó de Comunicació -empresa editora de La Vanguardia-; president d’honor del Consell d’Administració d’El Mundo Deportivo i president de la Holding Inmobiliaria Torre Bcn 477 S.L.

A més, és president de la Fundació Comte de Barcelona, vicepresident primer de la Societat Econòmica Barcelonesa d’Amics del País, membre del patronat de la Fundació del Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), conseller del Museu d’Art Modern de Nova York (MoMA), membre del patronat de la Universitat Ramon Llull i membre del consell assessor del capítol espanyol del Club de Roma.

Una nova etapa

La designació del nou vicepresident coincideix amb l'inici d'una nova etapa a la Fundació La Caixa que, tot just fa un mes, va presentar una nova estructura organitzativa amb l'objectiu de créixer i donar més serveis als seus beneficiaris. Així, la nova cúpula està enfocada a abordar els reptes que tindrà en els pròxims anys, amb l'objectiu de fer créixer l'entitat en interès dels seus beneficiaris, especialment les persones que més ho necessiten. En concret, han destacat que la nova organització "busca prioritzar la col·laboració i transversalitat de les diferents àrees i equips, el desenvolupament d'un entorn de feina positiu, la simplificació i transparència de les seves estructures, i la preparació d'un nou Pla Estratègic per al període 2025-2030".

La nova estructura organitzativa, que ha comportat altres canvis, es recolza en el comitè executiu de la Fundació La Caixa, que tindrà per objectiu establir les directrius i objectius per a la implementació de les decisions del Patronat, liderar i coordinar les àrees i els diferents equips, així com recolzar en la seva funció a la Presidència i a la Direcció General de la Fundació en aquesta nova etapa.