El conseller delegat d'IAG, Luis Gallego confia a tancar la compra d'Air Europa aquest any i, encara que aquest és el seu principal objectiu en aquests moments, torna a confirmar l'interès del hòlding d'aerolínies en la portuguesa TAP Air Portugal si les condicions són favorables. "Podria ser interessant per a nosaltres", indicava aquest dilluns.

L'executiu confia que l'aprovació per part de la Comissió Europea de l'adquisició d'Ita Airways per part de Lufthansa el passat 3 de juliol aplani el camí per a la compra d'Air Europa per part del grup IAG, matriu de Iberia. "Després de l'aprovació d'Ita Airways per part de Lufthansa, esperem que la Comissió Europea entengui que la consolidació és bona per a la indústria", ha assenyalat Gallec durant la seva participació en el Saló Aeronàutic de Farnborough, una de les fires internacionals aeroespacials més importants del món que s'està celebrant aquesta setmana a la localitat britànica d'Hampshire.

"Si Europa aprova l'acord amb Air Europa, estarem preparats per començar la consolidació a començaments de 2025", ha continuat el CEO, assenyalant que encara que el principal objectiu d'IAG és Air Europa, l'aerolínia TAP podria ser "interessant" per a ells.

Fa mesos que gallec destaca que TAP encaixaria perfectament en el perfil d'IAG. La primera vegada va ser a finals del 2022. I la seva opinió no ha canviat, encara que aquesta operació és més complicada perquè l'aerolínia ha de privatitzar-se primer, ja que és en mans del govern portuguès, i després posar-se a la venda.

D'altra banda, el CEO d'IAG ha indicat durant la seva intervenció en un plafó d'experts de líders del sector aeroespacial, que el sector dels viatges es continua recuperant a nivell mundial i que la demanda en el primer quadrimestre és més forta que l'any anterior. "La demanda intra-europea és forta, però hi ha una forta competència en la rendibilitat, i això ho podem veure avui en els resultats de Ryanair", ha recordat Gallec.

També ha assenyalat que hi ha mercats on la competència és més gran i això estreny la rendibilitat. Encara que destacava que "els nivells de beneficis que tenim actualment són per sobre dels nivells de 2019". IAG presentarà els resultats del segon trimestre divendres vinent 2 d'agost. De gener a març va perdre 4 milions d'euros.

Ryanair ha presentat resultats del seu primer trimestre fiscal aquest dilluns, i ha comunicat que d'abril a juny ha guanyat 360 milions, un 46% menys que l'any passat. Encara que justifica que es deu als retards de Boeing amb els avions.