El conseller delegat d'Inditex, Óscar García Maceiras, s'ha mostrat optimista després de la presentació dels resultats del grup i ha insistit que la companyia té un "gran potencial" per continuar creixent. "Identifiquem oportunitats de creixement a tots els mercats en els quals estem i les dades que tenim ens diuen que podem continuar creixent", ha assenyalat el directiu. Preguntat per les polítiques comercials del president dels Estats Units, Donald Trump, i la política aranzelària, el directiu ha defensat que Inditex està preparada per a qualsevol possible canvi que pugui produir-se en aquesta matèria.

"Operem a 98 països amb botigues físiques, a 214 mercats a través de l'online i creiem estar en condicions de poder adaptar-nos davant de qualsevol nova consideració al món aranzelari". En aquesta línia, García Maceiras ha afegit que "vivim en un entorn incert, li posem molta atenció a la qüestió aranzelària, però ens sentim molt ben posicionats, tenim una enorme diversificació i operem a molts mercats. Estem acostumats a treballar amb règims tarifaris diferents", ha declarat.

Evolució de l'acció d'Inditex

Alhora, el conseller delegat d'Inditex s'ha mostrat "optimista" sobre l'evolució de l'acció de la companyia, malgrat que s'ha desplomat més d'un 8% aquest dimecres després de la presentació dels resultats. En aquest sentit, el directiu ha subratllat que l'objectiu del grup és la generació de valor a mitjà i llarg termini.

"Aquest és el nostre focus, creiem que l'evolució d'una companyia als mercats no es pot mesurar a curt termini, sinó més aviat en l'evolució en el mitjà i llarg termini i som també optimistes respecte de l'evolució del nostre preu de cotització", ha afirmat García Maceiras en la roda de premsa de resultats anuals. "Lògicament, per a nosaltres, els accionistes són un grup d'interès rellevant, juntament amb els nostres clients, amb els nostres empleats i amb les comunitats en les quals actuem i tractem d'anar generant aquest valor a mitjà llarg termini", ha insistit.

Espanya representa el 15% de les vendes totals del grup

Inditex va registrar unes vendes de 5.833 milions d'euros en el seu exercici fiscal 2024-2025 (des de l'1 de febrer de 2024 al 31 de gener de 2025), el tercer de Marta Ortega al capdavant de la presidència, cosa que suposa un increment del 9,6% respecte a l'any anterior, quan va aconseguir una facturació de 5.320 milions d'euros. Espanya va suposar el 15,1% de la facturació el 2024, davant el 14,8% de 2023, segons ha informat la companyia. Les vendes a Europa van copar el 50,6% del total del grup, per sobre del 48,7% d'un any abans, mentre que Amèrica va aglutinar el 18,6% dels ingressos, davant el 19,6% de 2023. Àsia i resta del món, per la seva part, van registrar el 15,7% del total, per sota del 16,9% d'un any abans.

Per formats, Zara (Zara i Zara Home) continua sent el motor del grup, amb 27.778 milions d'euros en vendes, un 6,6% més, seguida de Bershka, amb 2.930 milions d'euros (+11,8%); Stradivarius, amb 2.664 milions d'euros (+14,1%); Pull&Bear, amb 2.469 milions d'euros (+4,6%); Massimo Dutti, amb 1.960 milions d'euros (+6,6%) i Oysho, amb 831 milions d'euros (+11,8%). Les vendes també van ser rècord en assolir 38.632 milions d'euros, un 7,5% més sobre 2023, amb una evolució "molt satisfactòria" tant en botiga com en línia, positiva en tots els formats. Les vendes a tipus de canvi constant van créixer un 10,5%.