El gegant asiàtic Haier té per objectiu aprofitar la seva experiència en la personalització productiva per ajudar la companyia d'hemoderivats espanyola Grifols en la seva pròxima aliança estratègica.
"Des de fa 14 anys ajudem les companyies a customitzar la producció", va declarar a EFE Guan Xiangzhen, gerent general d'Assumptes Polítics i Empresarials a Haier.
La representant de la companyia xinesa va assegurar que "un dels seus objectius" en treballar conjuntament amb Grifols a Shanghai Raas, la participada a la Xina de la companyia d'origen català, seria aprofitar "els anys d'experiència adquirida amb CosmoPlat (plataforma de demostració de manufactura intel·ligent)".
Llançada el 2017, la plataforma ofereix solucions multifacètiques que inclouen des de la gestió de la salut dels equips fins a sistemes de gestió d'operacions de fabricació intel·ligent, i des de la regulació automatitzada d'energia fins a solucions de personalització a gran escala en indústries com l'automotriu, tèxtil i la d'acoblament de circuits impresos.
Aquesta última permet als clients dissenyar els seus propis productes i monitorar el seu funcionament, utilitzant dades en temps real per optimitzar la producció i reduir costos en un servei que es coneix com a customització o personalització productiva.
900.000 empreses connectades
L'eina, segons dades de la companyia, ha connectat 900.000 empreses en 15 indústries i més de 20 països i ha generat un valor de producció addicional de 35.000 milions de iuans (4.830 milions de dòlars, 4.440 milions d'euros) per a 2023.
Fundada el 1984 com Qingdao Refrigerator, després d'accedir al càrrec d'una factoria deficitària el seu primer president i líder, Zhang Ruimin, la companyia va canviar la seva política el 1985 mitjançant l'omnipresent anècdota a les seves oficines de la destrucció de 76 refrigeradors defectuosos.
Zhang va destrossar amb un martell un refrigerador davant els seus empleats per a "augmentar la consciència sobre la qualitat dels productes i desenvolupar un suport a l'estratègia de construcció de la marca", va explicar Haier durant una trobada amb mitjans en una recent visita a les seves fàbriques.
Des d'aleshores, Haier ha establert 10 centres principals d'investigació i desenvolupament, 71 instituts d'investigació, 35 parcs industrials, 143 centres de fabricació i una xarxa de vendes de 230.000 locals a tot el món.
Aquest mes de maig, Grifols va comunicar que les autoritats nacionals i internacionals competents havien donat llum verda a la seva aliança estratègica amb Haier, un acord preveu ser completat al juny.
La companyia va detallar en un comunicat que s'han complert "totes les condicions habituals a què estan subjectes aquest tipus de transaccions".
El desembre de l'any passat, la multinacional espanyola d'hemoderivats va vendre el 20 % del fabricant xinès de derivats de plasma Shanghai Raas a Haier, per reduir el seu voluminós deute, per uns 12.500 milions de iuans (uns 1.600 milions d'euros, al canvi del moment), mantenint un 6,58 % de participació en l'empresa.
Grifols va tancar el primer trimestre de l'any amb un benefici net de 21 milions d'euros (uns 22,7 milions de dòlars, davant les pèrdues de 108,2 milions de fa un any, gràcies a un increment del 4,1 % dels ingressos, fins als 1.626 milions.