El grup carni xinès WH Group ha adquirit el 50,1% d'Argal Alimentació. A través de la seva filial Smithfield Europe, la branca europea de la nord-americana Smithfield Foods, es converteix en l'accionista majoritari de la companyia catalana d'elaborats carnis i productes cuinats, mentre que els actuals accionistes mantindran el restant 49,9% a Argal, segons ha anunciat la companyia aquest divendres. Es tracta d'un moviment important dins de la indústria alimentària que des de l'empresa qualifiquen d'estratègic, encara que no han donat xifres de l'operació.

L'empresa compta amb plantes a Catalunya, Navarra, Extremadura i Aragó, i està liderada per Antonio Escribà i Josep Maria Orteu, que ostenten els càrrecs de president i CEO, respectivament. La companyia, fundada el 1914, preveu tancar l'actual exercici amb unes vendes de 440 milions d'euros. Per la seva part, amb seu a Smithfield (Virgínia), el grup alimentari nord-americà ocupa prop de 60.000 persones a set països i forma part de WH Group, l'empresa porcina més gran del món, que té la seva seu a Hong Kong.

"Aquesta aliança estratègica es fonamenta en un acord en el qual els dos grups estableixen un marc de gestió conjunta, en estreta col·laboració per part de tots els accionistes", informen ambdues parts en un comunicat remès aquest divendres, en el qual no donen compte de l'import de l'operació.

D'aquesta manera, Argal passarà a ser controlada per "una empresa global d'alimentació que disposa de sòlids canals de distribució, una cadena de subministrament integrada verticalment i altres actius estratègics que permetran accelerar el creixement de l'empresa". L'objectiu és ampliar l'abast d'Argal a nous mercats.

"Aquesta aliança reforça la capacitat de creixement del Grup Argal, tant quantitativament com qualitativament, fomentant la seva internacionalització, evolució tecnològica, sostenibilitat i competitivitat general", han defensat Antonio Escribà i José María Orteu. El vicepresident executiu a Europa de Smithfield Foods, Luis Cerdán, ha indicat que la inversió en Argal permetrà al grup nord-americà "reforçar la seva estratègia de creixement en el segment d'elaborats carnis i productes cuinats a Europa".