La plataforma mundial de transmissió en directe Bigo Live, integrada al grup Bigo Technology, ha escollit Barcelona per instal·lar la seva primera seu a Europa. El gegant tecnològic, que és propietat de la multinacional xinesa Joyy, que cotitza al Nasdaq, gestionarà des de la capital catalana el seu negoci per a Espanya i Portugal.

Barcelona & Partners, l'agència de captació d'inversions de Barcelona Global, que ha acompanyat a la multinacional en el procés d'elecció de la ciutat com la seva seu a la península Ibèrica, ha informat en un comunicat de la implantació d'aquesta companyia a la capital catalana.

La nova seu a Barcelona de Bigo Live serà la seva primera oficina a Europa, des de la qual gestionarà tot el mercat d'Espanya i Portugal, i se centrarà principalment en el desenvolupament de negocis i iniciatives relacionades amb el màrqueting, adaptant els seus productes i serveis a les preferències i interessos de la seva audiència a la península Ibèrica, ha informat Barcelona & Partners. La posada en marxa de les operacions a Barcelona requerirà un equip d'una vintena de persones, que anirà ampliant-se a mesura que l'empresa s'assenteix al mercat, ha afegit.

Com funciona? Els usuaris tenen la possibilitat de transmetre en viu la seva vida, mostrar les seves capacitats i rebre regals virtuals dels seus seguidors. Els consumidors de la plataforma poden veure transmissions en directe de moda i tenen l'opció de filtrar emissores d'un determinat país a la pàgina d'exploració.

"Impuls i foment de la innovació"

La directora general de Barcelona & Partners, Montse Puig, ha explicat que durant l'elecció de Barcelona com a seu de la seva primera oficina a Europa, Bigo Live ha valorat l'arrelament a la ciutat d'una "pròspera comunitat de gran talent creatiu, alineat a més amb els valors de l'empresa, com és l'impuls i foment de la innovació".

En aquest sentit, Kexin Liu, gerent del negoci a Espanya i Portugal, ha afirmat que "l'entorn dinàmic de la ciutat encaixa a la perfecció amb la nostra cultura, permetent-nos millorar encara més la nostra oferta i connectar amb la nostra múltiple base d'usuaris a Europa".

La multinacional també ha tingut en compte la ubicació estratègica de Barcelona, que proporciona "excel·lents connexions amb tot Europa i la resta del món, per la qual cosa és un eix central per als nostres esforços d'expansió internacional, ja que ens permet maximitzar la nostra eficiència i ampliar les nostres operacions de manera més eficaç", ha indicat Liu. "La sòlida infraestructura de la ciutat i el seu favorable entorn per a les empreses han exercit un paper fonamental en la presa de decisió per part de Bigo", ha afegit Montse Puig.

Bigo Live compta actualment amb més de 400 milions d'usuaris en 150 països. Per la seva part, la matriu Bigo Technology és una de les empreses tecnològiques de més ràpid creixement de Singapur, amb més de 30 seus i 6 centres d'investigació i desenvolupament a tot el món.