General Motors retallarà més de 1.000 llocs de treball entre els professionals destinats a l'enginyeria de programari, majoritàriament a les seves instal·lacions de l'estat de Michigan, als Estats Units. El fabricant d'automòbils ha comunicat que la decisió es deu a la necessitat de "construir el futur de GM". "Hem de simplificar per aconseguir velocitat i excel·lència, prendre decisions audaces i prioritzar les inversions que tindran l'impacte més gran", resa un comunicat a què ha tingut accés l'agència Bloomberg. De l'ajustament total, uns 600 empleats corresponen a les instal·lacions de Michigan.
L'anunci d'aquest dilluns se suma al que també va fer General Motors la setmana passada sobre la posada en marxa d'una reestructuració del seu negoci a la Xina, començant per l'execució de centenars d'acomiadaments en el gegant asiàtic en les setmanes prèvies a la reunió amb el soci local de la nord-americana, SAIC Motor, per accelerar la revisió de les seves operacions a Àsia. El fabricant de Detroit descartava poder recuperar el nivell de vendes que va registrar en aquest país el 2017 i, per tant, estaria retallant llocs de treball en departaments concrets relacionats amb el mercat xinès, incloent investigació i desenvolupament.
A més, a finals de l'any passat, General Motors va aplicar un ajustament de plantilla que va arribar a afectar 2.000 treballadors, en cinc plantes de quatre estats d'Amèrica del Nord. Els acomiadaments van coincidir amb la massiva vaga que els empleats de les principals marques d'automoció dels Estats Units van protagonitzar l'octubre de 2023.
El nou programari
General Motors ha estat desenvolupant el programari per a automòbils que opera cada vegada més sistemes subjacents d'un vehicle, des de la gestió de la bateria i les característiques de conducció fins a les pantalles de contingut al vehicle, especialment en els models elèctrics més nous de la companyia. Així mateix, ha estat contractant molts professionals per al desenvolupament de programari durant diversos anys com a part del seu impuls cap als vehicles elèctrics, els automòbils autònoms i els serveis relacionats amb el programari.
El fabricant d'automòbils esperava que la posada en marxa de nous serveis -com connectar els clients amb estacions de càrrega, contingut digital i altres negocis no automotrius- agregarien milers de milions de dòlars en ingressos anuals als seus comptes, afegeix l'agència nord-americana.
L'impuls cap a un nou programari també ha estat problemàtic per a GM. La companyia va suspendre temporalment les vendes del seu SUV elèctric Chevrolet Blazer i ha tingut problemes amb el seu Cadillac Lyriq EV, alguns de relacionats amb les errades de programari.
Amb el Blazer, GM es va enfrontar a la reacció negativa dels consumidors per construir el seu propi sistema d'informació i entreteniment al vehicle per reemplaçar el CarPlay d'Apple. El fabricant d'automòbils va tenir problemes amb la pantalla de contingut interior, entre altres errades tecnològiques.