Cada cop es veuen més futbolistes celebrant campionats amb ulleres de sol, quan encara estan sobre la gespa o en arribar al vestidor, com és el cas de Lamine Yamal, una moda que van iniciar les estrelles del bàsquet de la NBA i que s’ha estès a altres esports. També es repeteixen els casos d’esportistes, així com dels seus familiars, que entren en el negoci de la moda i, fins i tot, en el de les ulleres de sol. Per exemple, després que Marc Piqué, el germà de Gerard Piqué, es convertís l’any passat en coadministrador de Kissmeeyewear, Lucas Cucurella, germà petit del futbolista Marc Cucurella, s’ha estrenat ara com a coadministrador de Tawl Eyerwear.
Es tracta d’una societat creada el febrer passat que declara dedicar-se al disseny, fabricació i venda d’ulleres de sol, així com a la comercialització de peces de vestir, calçat i complements, segons consta en el butlletí del Registre Mercantil.
Tawl Eyerwear té la seu a Alella, localitat del Maresme on va néixer Marc Cucurella i on viuen els seus pares i germans. Com a administradors solidaris apareixen Lucas Cucurella i dos veïns més d’Alella. No consta si l’actual futbolista del Chelsea hi té participació.
Però Marc Cucurella sí que administra una altra empresa, anomenada Campus Marc Cucurella SL, amb seu a Mataró, que va crear a finals de 2023. Declara dedicar-se a les activitats esportives, siguin congressos, conferències o a l’organització d’estades per a esportistes, però també a la compravenda i arrendament d’immobles.
És una societat unipersonal de la qual Marc Cucurella n’és l’administrador i soci únic. Aquesta empresa, la primera en la qual apareix com a administrador, li permetrà organitzar campus esportius, com fan altres futbolistes d’elit, i gestionar el seu patrimoni.
Marc Cucurella, de 26 anys, forma part des de l'estiu de 2022 del Chelsea, equip londinenc de la Premier League. Amb anterioritat, va passar pel FC Barcelona (2017-2018), Eibar (2018-2019), Getafe (2019-2021) i Brighton (2021-2022). També ha format part de totes les categories de la Selecció Espanyola de Futbol, amb la qual es va proclamar campió de l’Eurocopa disputada a Alemanya el 2024.
Respecte a les inversions en la producció o comercialització d’ulleres de sol, és un sector amb una alta competència dominada per marques consolidades, com Rayban, i per les grans companyies de la moda. Gerard Piqué va entrar en aquest sector el 2014, quan encara era jugador del Barça, amb la societat Kissmeeyewear, que comercialitza ulleres en diversos països amb la marca Kypers. No sembla que el negoci li vagi bé. Els últims comptes consultables corresponen a l’exercici de 2014, en el qual va perdre 275.000 euros, si bé són menys que els 838.000 euros de pèrdues de l’exercici anterior. La facturació el 2022 es va quedar en 463.000 euros, gairebé 30% menys que un any abans.
L’any passat, Gerard Piqué i els germans Boix Bosch, de la família propietària del grup càrnic Noel Alimentaria, van liquidar la marca de begudes isotòniques 426 Miles, que havien posat en el mercat el 2016.