La fundació Mobile World Capital (MWCapital) i El Celler de Can Roca han presentat en el Mobile World Congress (MWC) 2023 un tast de bombons amb experiència virtual. La proposta d'aquest any ha estat explorar el món phygital, que combina la tecnologia amb els cinc sentits amb l'objectiu d'elaborar experiències que apropin a les persones al metavers.
Per a aquest 2023, MWCapital ha portat una ruta sensorial immersiva ambientada a Barcelona sota el nom Feel The Tecnology basada en tecnologies disruptives com la realitat immersiva, la intel·ligència artificial i el metavers, entre d'altres.
El director executiu de la fundació, Francesc Fajula, ha assegurat que la finalitat per a aquest MWC 2023 "ha estat allunyar-nos de la teoria de la tecnologia i explorar els casos d'ús que poden arribar a tenir les noves tecnologies" i ha agregat que la finalitat de la ruta és "humanitzar la tecnologia" a través d'un recorregut pels cinc sentits que barreja presencialitat i virtualisme. En aquesta línia, Fajula ha indicat que s'ha creat amb empreses i entitats catalanes de sectors molt diversos, com Puig, el FC Barcelona, Parc Güell, Barcelona Music Lab, Celler de Can Roca i empreses emergents com OWO, Nubii i Futura Space.
Jordi Roca, per la seva part, ha comunicat que a través de la tecnologia, han pogut "arribar a la màxima expressió del gust" per crear tres bombons amb gustos diferents (picant, dolç i àcid) en un tast 360 graus que marida imatges amb sabors.
Cinc sentits al MWC 2023
L'experiència virtual ha estat creada per Futura Space, un estudi creatiu especialitzat en tecnologies immersives XR, que juntament amb el mestre Xocolater i cap de l'obrador de Casa Cacau, Damian Allsop, han dissenyat el que es pot visualitzar a partir de les ulleres immersives que acompanya els diferents estadis del procés d'assaborir.
L'encarregat de dur a terme aquest projecte, Damian Allsop, espera que aquest tast també sigui una "experiència educativa" de com concebre els sabors. Per al director d'Intel·ligència i Connectivitat de MWCapital, Eduard Martín, fer aquest tast a través de la realitat virtual és "com un viatge oníric en el qual es pot interactuar amb els sabors" i ha afegit que cada sabor té la seva pròpia experiència que, relacionat amb l'olfacte, genera un "viatge complet" per als participants.
L'estació del gust està precedida per la de l'olfacte, en la qual ofereixen a l'usuari una ruta per Barcelona al món digital, mitjançant un tour que s'apropa a un videojoc i dona l'oportunitat d'olorar llocs emblemàtics de la ciutat. Amb el tacte, per la seva part, es recrea un moment històric dels Jocs de 1992, i "un es posa a la pell d'un arquer per intentar encendre" el peveter olímpic, mentre que en l'espai de la vista, que es troba en el 4YFN, es pot crear un castell de focs artificials a través d'una plataforma low code, segons Fajula.
Finalment, Martín ha explicat que al Beats Barcelona es troba l'apartat de l'oïda, on l'usuari pot "posar-se a la pell del grup de música Izal i reviure l'última cançó del seu concert al Palau Sant Jordi".