El fabricant de components per a l'automòbil Gestamp va obtenir un benefici net rècord de 162 milions en el primer semestre de 2023, un 39% més que en el mateix període de l'any anterior, gràcies al seu creixement orgànic, els projectes estratègics i la contribució de Gescrap. Segons ha informat aquest dimarts Gestamp la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), els seus ingressos també van assolir una xifra rècord de 6.273 milions després de créixer un 29 %, impulsats pel bon comportament registrat en el primer trimestre de l'any, que permet a la companyia superar àmpliament la mitjana del mercat.

El creixement de la companyia no s'ha vist afectat per l'increment en els costos financers com a resultat de les diferències de canvi negatives, l'augment dels tipus d'interès i costos extraordinaris derivats del recent refinançament dut a terme. "Els resultats del primer semestre continuen la tendència del 2022, assolint xifres rècord que són el resultat de la nostra estratègia de diversificació geogràfica, desenvolupar solucions altament innovadores per als nostres clients i posicionar-nos per liderar l'electrificació de la mobilitat que marcarà el futur de l'automoció," ha explicat el president executiu de Gestamp, Francisco J. Riberas.

Per mercats, va millorar els seus ingressos en tots en els quals opera, liderat per Europa occidental, on va registrar uns ingressos de 2.492 milions, un 21,1% més; per davant d'Amèrica del Nord, amb una facturació de 1.206 milions després de créixer un 13,7 %; i Àsia, amb 883 milions d'ingressos i un creixement del 31,6 %. En Europa de l'Est, Gestamp va sumar una xifra de negoci de 868 milions amb un augment del 23,4 %, mentre que a Amèrica del Sud va millorar un 25,3%, amb una facturació de 473 milions. Per la seva part, la recentment adquirida Gescrap va aportar uns ingressos de 351 milions.

425 milions per al vehicle elèctric

El resultat brut d'explotació (ebitda), també rècord, va assolir els 700 milions, un 26,3% més que fa un any. En el primer semestre, va destinar el 6,8% dels seus ingressos, un total de 425 milions, a inversions, la major part d'aquestes enfocades en la seva estratègia d'impulsar la transició a vehicle elèctric. El deute net es va situar al tancament del trimestre en 2.224 milions, 76 milions menys que en el primer semestre de 2022.