L'ocorregut en Silicon Valley Bank o Credit Suisse no es podria repetir en CaixaBank actualment, segons el president de l'entitat, José Ignacio Goirigolzarri, que s'ha mostrat taxatiu davant dels accionistes en la junta d'aquest divendres quan li han preguntat sobre la liquiditat i l'impacte al banc de les turbulències financeres que s'estan vivint en els últims dies als Estats Units i Suïssa. "Poden estar tranquils, tenim prou capital i estem ben armats", responia.

En primer lloc, indicava el número u de l'entitat catalana, la morositat està en mínims, en un 2,7%. D'altra banda, el capital CET1 se situa en el 12,8% -per sobre del requeriment mínim que exigeix el Banc Central Europeu-, i l'ATM, que inclou els actius totals, a més dels fons propis, està en el 26,7%, també per sobre de les obligacions regulatòries que ens imposa el BCE per a l'any 2024, aclaria.

D'altra banda, Gorigolzarri ha tornat a insistir que Caixabank no té intenció de tornar a canviar la seu com van fer el 2017 en sortir de Barcelona. "A València tenim vocació de permanència", afirmava després de ser preguntat en diverses ocasions. Així mateix, l'executiu defensava que el preu de l'acció no només ha pujat en els últims mesos pels vents de cua, és a dir, per la pujada de tipus d'interès.

"Efectivament, les pujades de tipus influeix positivament, però cal recordar que des del tancament de l'any 2021 fins ara l'acció s'ha revaloritzat en un 51% i des de setembre de 2020, m'escampo es va conèixer l'operació de fusió amb Bankia, un 100%. El president de CaixaBank també s'ha pronunciat sobre les comissions davant del retret d'alguns accionistes, que criticaven les pujades dels últims anys.

"Els ingressos per comissions són estables i les recurrents han caigut un 0,3% l'any", apuntava. Goirigolzarri assegura que moltes comissions per manteniment de compte s'han eliminat i ara el banc té 13,2 milions de clients, la gran majoria, exempts de pagar-les. També ha parlat sobre l'impacte de la pujada de tipus en les hipoteques, recordant que van ser el primer banc en adherir-se al Codi de Bones Pràctiques i l'estan aplicant des de gener.

Quant a les reclamacions que reben davant del Banc d'Espanya, la Comissió Nacional del Mercat de Valors i altres organismes, que s'han duplicat l'últim any, explicava que ser el primer banc del país i tenir més clients que la resta, també fa que en proporció tinguin un major nombre de reclamacions, encara que "continuaran millorant" perquè l'objectiu de CaixaBank és eliminar amb elles.

Preguntat també pels dipòsits, en concret sobre per què el banc continua sense remunerar-los malgrat que els tipus d'interès han pujat ja sis vegades i la competència ha començat a fer-ho, José Ignacio Goirigolzarri explicava que aquesta no és filosofia de l'entitat. CaixaBank considera que per estalviar, els dipòsits no són "necessàriament la millor solució", i per això animen els clients a obrir l'horitzó amb productes que els permetin maximitzar la inversió.