L'operador inmologístic Goodman obrirà en els dos pròxims mesos la comercialització de la superfície de 140.000 metres quadrats que va adquirir als antics terrenys de Nissan, a la Zona Franca de Barcelona. La companyia iniciarà aquest mes d'octubre la demolició de les anteriors estructures per delimitar els nous espais i donar cabuda "entre tres i cinc operadors locals, estatals o internacionals", segons ha confirmat Ignacio García Cuenca, director de Goodman a Espanya. El directiu ha confirmat durant una de les jornades celebrada a la Barcelona New Economy Week (BNEW) que hi ha molta demanda de superfícies per a la logística que porta temps sol·licitant espai per cobrir la demanda del Port de Barcelona, és a dir, logística d'importació i exportació que necessita naus per gestionar l'entrada i sortida de productes.
L'objectiu de Goodman és que la construcció de les naus, que seran de dues plantes de 10 metres alçària cada una per optimitzar el terra i allotjar el màxim nombre de clients, s'iniciï el 2024 i s'ocupin el 2025; per la qual cosa la comercialització dels espais s'encarregarà a les consultores immobiliàries Savills i Richard Ellis, en exclusiva. "Busquem els millors clients que estimin instal·lar-se en el sud d'Europa, en una de les millors localitzacions existents en l'actualitat, que tinguin projectes a mitjà i llarg termini; no volem contractes per a dos anys", ha recalcat García Cuenca. De moments els contactes són amb empreses locals i internacionals.
Actualment, s'està treballant en l'adequació de totes les instal·lacions dins dels terrenys que gestiona Goodman, per adequar les zones de serveis, d'accessos i àrees per a utilities, des del vessant tècnic i de permisos administratius. La superfície total, inicialment, es dividirà a tres zones, per la qual cosa l'òptim "seria trobar tres operadors logístics interessats, amb els que es treballarà el projecte a mida de les seves necessitats".
Goodman calcula que, si una nau logística estàndard ocupa uns sis empleats per metre quadrat, les instal·lacions de Nissan podran donar feina com a mínim a 3.200 persones, encara que si les naus són molt sofisticades, la ràtio d'ocupació es pot multiplicar per quatre, segons el directiu de Goodman.
La construcció "en vertical" és una de les apostes de Goodman a Catalunya, on ja té dos projectes en marxa, a Molins de Rei i a Castellbisbal, perquè amb l'escassetat de terra existent "ja no parlem de metres quadrats, sinó de metres cúbics". A més, Goodman té altres superfícies industrials disponibles al territori, a Montcada i Reixac (62.000 metres quadrats), Mollet (35.000 metres quadrats), Viladecans (144.000 metres quadrats), "i estem veient que hi ha també una demanda de grans indústries manufactureres que es volen implantar a la zona d'influència de Barcelona, que estan interessades en la compra dels terrenys i les naus posteriors i, malgrat que Goodman també és una immobiliària patrimonialista, analitzarem les ofertes per prendre les decisions adequades", ha exposat García Cuenca.