El Govern d'Espanya està treballant en l'arribada de la companyia Chery a Catalunya. El nou ministre d'Indústria, Jordi Hereu, s'ha reunit aquest dimecres amb els representants del fabricant xinès d'automòbils per provar de tancar un acord que d'entrada a Chery a les antigues instal·lacions de Nissan a la Zona Franca de Barcelona. Aquest D-Hub té com a impulsors a B-Tech i QEV Technologies, que treballen com a socis per reindustrialitzar la planta i fabricar vehicles elèctrics.

El vicepresident de Chery International, Charlie Zhang, ha arribat aquest dimecres a Espanya per assistir a una reunió i tractar l'assumpte. Segons confirmen fonts d'Indústria, a la reunió han assistit el mateix Zang, el ministre Hereu, la Secretària d'Estat, Rebeca Torró, el president d'Ebre EV Motors, Rafael Ruiz, i el seu CEO, Pedro Calef. Les mateixes fonts asseguren que la trobada s'emmarca dins de la ronda de contactes que el ministre Hereu ve mantenint des de la setmana passada amb diferents actors empresarials i sindicals del sector industrial.

Una reunió que ha tingut per objecte "presentar l'interès d'ambdues empreses" per produir a Espanya vehicles elèctrics. En aquest sentit, Hereu els ha traslladat la visió del ministeri de continuar avançant en una mobilitat sostenible i connectada, i l'interès del Govern d'Espanya a "continuar atraient projectes de valor del vehicle elèctric perquè el país es converteixi en un hub europeu de mobilitat sostenible".

Chery busca accedir a ajuts

Fonts del sector expliquen a ON ECONOMIA que l'interès del fabricant de vehicles xinès també té a veure amb el benefici econòmic mitjançant ajuts que pugui percebre de l'Estat. D'aquesta manera, Chery tempteja els ajuts com el Perte Vec a què poden accedir abans d'invertir en el D-Hub de l'antiga Nissan per acoblar allà els models de la seva marca de cotxes Omoda per comercialitzar a Europa.

Aquesta trobada entre responsables institucionals i màxims executius de l'empresa xinesa de vehicles es produeix després dels contactes que el conseller d'Empresa de la Generalitat de Catalunya, Roger Torrent, va iniciar durant una gira de 10 dies per la Xina l'octubre passat. En cas de finalitzar amb èxit l'acord, aquest suposaria un impuls important al pla de reindustrialització automobilística a Barcelona i podria culminar el ressorgir de la marca Ebre de la mà de B-Tech.

D'aquesta manera, la marca Omoda seria protagonista d'activitat que es donés a les instal·lacions del hub. Omoda ja va anunciar que la seva entrada a Europa es faria a través d'Espanya, on s'establirà a Espanya amb una estructura pròpia i seu permanent. A més, l'empresa va assegurar que acabaria l'any amb 31 concessionaris oficials al país i el seu objectiu era arribar als 80.

Quant a l'ocupació, de confirmar-se l'acord perquè la firma asiàtica aterri a Barcelona, el projecte reforçaria la càrrega de treball prevista en el pla industrial que el D-Hub ha dissenyat i avalaria pràcticament un 30% dels 500 llocs de treball que ha previst generar aquest any i que es cobriran amb exempleats de Nissan.